Assistent med tyskakunskaper

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

Logistikavdelningen på Lidl ansvarar för transport, lager och återvinningsfrågorna för Lidl Sverige, med allt vad det innebär. Avdelningen består idag av en logistikchef, en projektledare som arbetar med transportfrågor, en projektledare som arbetar med lagerfrågor och en assistent som arbetar med fakturor och återvinningsfrågor. Vi söker nu ytterligare en assistent till vårt team.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som assistent på logistikavdelningen är du den som stöttar övriga kollegor främst genom att hantera olika administrativa uppgifter. Du arbetar självständigt med kontroller av fakturor, uppföljning av kostnader, sammanställning av rapporter och arkivering. Andra delar som ingår i rollen är att arbeta med översättning och genomgång av de organisationsriktlinjer som kommer från vårt tyska moderbolag. Du får också möjlighet att medverka till att utveckla och förbättra processerna inom de olika områdena.

Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden, och som trivs bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av liknande arbete ser vi det som meriterande.

Som person är du driven och har ögat för vad som administrativt behöver uträttas. Du har lätt för att samarbeta med andra människor men tycker även om att arbeta självständigt. Du sätter en stolthet i att hålla ordning och reda och är noggrann, strukturerad och ansvarstagande.

Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. För att kunna arbeta med översättning av dokument från vårt tyska moderbolag krävs att du har flytande eller mycket goda kunskaper i tyska.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en heltidstjänst och som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken Söka jobb online som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 3 september 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 19 augusti 2014

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024