OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20223186
Arbetsuppgifter
Funktionsstödsförvaltningen, avdelning LSS-bostäder, söker en assistent med verksamhetsnära uppdrag som ska ha en koordinerande roll med ett övergripande ansvar att optimera bemanningen.
I det dagliga arbetet som ingår bland annat:
• Kartläggning av verksamheternas behov och resurser.
• Tillsammans med chef, utifrån behov, skapa täthetsschema, grundschema/placeringsschema och lägga in dessa i HR systemet.
• Samordna korttidsbemanning samt planera långtidsbemanning.
• Löpande uppföljning och analys av bemanningen
• Stödja sektionschef i rekryteringsprocessen
• Samordning av introduktion till nyanställda
• Diverse administrativa uppgifter.
• Kontakter med fastighetsförvaltare kring felanmälningar etc
• Beställningar och fakturahantering i Ekot.
Ovanstående arbetsuppgifter sker på uppdrag av och i dialog med sektionschef.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en treårig gymnasieexamen. Har du en eftergymnasial utbildning inom områden såsom personal, administration eller ekonomi ser vi det som meriterande.
Du behöver ha minst ett års erfarenhet av likvärdiga administrativa arbetsuppgifter såsom att arbeta med schemaläggning och bemanning utifrån rådande kollektivavtal och arbetstidslagar. Vi vill att du är en van användare av Office-paketet, framför allt av Word/Excell samt Office 365. Du bör även ha dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat i ekonomi/hr system samt schemaläggningssystem. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från exempelvis Medvind och/eller om du har erfarenhet av att ha arbetat inom funktionshinderområdet och kunskap om dygnet runt verksamheter.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, organiserad, ha en god analysförmåga och kunna avgränsa och prioritera dina arbetsuppgifter. Du behöver kunna hantera verksamhetens toppar och dalar och samtidigt vara tydlig och lösningsfokuserad.
Du behöver ha en god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig mycket väl i svenska, både skriftligt och muntligt. För att möta verksamhetens behov behöver du vara pedagogisk, självständig, lyhörd och ha en god samarbetsförmåga.
Om arbetsplatsen
På Elsa Anderssons gata finns det två gruppboenden och ett serviceboende. Vi arbetar med samordnad bemanningsplanering som innebär att personal har en grundplacering i en av verksamheterna och efter behov kan arbeta i alla tre verksamheterna. Arbetsplatsen är belägen i de östra delarna av Malmö med goda kommunikationsmöjligheter och närhet till affärer och matinrättningar.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att arbetet med urval och intervjuer påbörjas innan sista ansökningsdag.
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98