Assistent och Internkommunikatör, Västerås

Assistent och Internkommunikatör, Västerås

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
För en kund söker vi nu en engagerad och entusiastisk Assistent & Internkommunikatör!
Anslut dig till vårt globala team och ta nästa steg i din karriär. Vi är engagerade i att förändra både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.

Om rollen:
I denna roll kommer du främst att assistera chefer och personal inom fabrik och kontor, med fokus på internkommunikation där produktionspersonalen i fabriken är den största målgruppen.
Ditt arbete blir varierat och inkluderar regelbundna administrativa uppgifter samt ledning av olika tvärfunktionella projekt, speciellt inom personaladministration och internkommunikation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Assistera chefer och personal inom Operations, fabrik och kontor, med fokus på internkommunikation relaterad till produktion.
• Hantera processer för introduktion och avslut av anställningar för medarbetare och konsulter, inklusive hantering av olika behörigheter och åtkomsträttigheter.
• Stödja chefer inom produktionsorganisationen med personaladministration i SAP och andra system.
• Assistera med researrangemang, organisera besök och evenemang, samt hantera vissa inköpsaktiviteter, inklusive beställningar och fakturahantering.
• Fungera som huvudkontaktperson i organisationen för många interna frågor.
• Förbereda rapporter för ledningsgrupperna, föra protokoll, följa upp handlingsplaner och delta i olika ledningsforum.
• Driva och hantera förbättringsprojekt relaterade till exempelvis kontorsmiljön och administrativa processer.

Din bakgrund:
• Akademisk examen eller omfattande arbetslivserfarenhet i en liknande roll.
• Starka kommunikations- och presentationsförmågor på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
• Gedigen kunskap i SAP och MS Office-programmen. Erfarenhet av PowerBI eller liknande ses som meriterande.
• Initiativtagande, förmåga att leda och bra på att arbeta både i grupp och individuellt.
• Lösningorienterad, serviceinriktad och ivrig att utvecklas och ligga steget före inom ditt område.

Tillträde och ansökan
Start: 26 februari, 2024
Slut: 30 juni, 2024
Längd: 4 månader
Sista ansökningsdagen: ASAP
Ort: Västerås
Kontaktperson: +46 79 58 55 59

Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2024
  • Ansök senast: 13 februari 2024

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024