OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AG Advokat är en av Sveriges ledande byråer inom entreprenad- och fastighetsrätt. Våra medarbetare är specialiserade inom dessa rättsområden och har lång erfarenhet av komplicerade transaktioner, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag drygt 80 medarbetare och sitter i moderna lokaler i NK-huset mitt i centrala Stockholm.
Är du en strukturerad och ordningsam person som trivs i en varierande och serviceinriktad roll med högt tempo? Nu söker vi dig som vill arbeta deltid hos oss som assistent cirka 2-3 dagar i veckan. Som assistent är du ett värdefullt stöd för våra jurister och arbetar för att ge administrativ support och service i deras dagliga arbete. Du kommer ingå i byråns assistentgrupp som idag består av fyra personer. Assistentteamet har en bra sammanhållning och arbetar för att hela tiden snabbt och kvalitativt kunna stötta verksamheten och hantera de varierande arbetsuppgifter som inkommer.
Som assistent kommer du bland annat att arbeta med:
- Ärendehantering (jävskontroll, upplägg, avslut och arkivering)
- Dokumenthantering (kopiering, utskrifter och scanning)
- Sammanställning och strukturering av material i både fysisk och digital form
- Korrekturläsning
- Hantering av wordmallar
- Fakturagranskning
- Diverse utrednings- och granskningsarbeten
- Sammanställning av presentationsmaterial i PowerPoint
- Viss teknisk support
Din profil
För att lyckas i tjänsten är du en noggrann och ansvarstagande person som har en förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med ett omväxlande arbete i ett stundtals högt tempo och har en förmåga att snabbt prioritera mellan olika arbetsuppgifter. I rollen kommer du att ha flera kontaktytor, varför det är viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll och har lätt för att bygga relationer och skapa goda samarbeten. Vidare är du ordningsam och strukturerad med en prestigelöshet som gör att du får saker gjorda - oavsett uppgift och alltid med hög kvalitet.
Vi söker dig som:
- Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
- Är duktig på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- Har mycket goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från advokatbyrå eller likartad konsultverksamhet.
Vi erbjuder
- Möjligheten att få arbeta på en ledande advokatbyrå
- En härlig kultur med många personalaktiviteter såsom sommar- och julfest samt regelbundna after works
- Moderna lokaler i centrala Stockholm (NK-huset)
- En omväxlande vardag där du är involverad i flera delar av organisationen
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (20 h/v) som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2 augusti, men urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta HR-koordinator Cecilia Fryxå på Cecilia.fryxa@agadvokat.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.
Vi ser fram emot din ansökan!
Jämställdhet och mångfald
AG ska vara en arbetsplats där medarbetarna trivs och där varje medarbetare har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. (https://agadvokat.se/sv/om-oss/jamstalldhet-och-mangfald).
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefin Clahr
072-512 42 33
Sofie Holmbring
Sofie Holmbring
072-239 96 43