OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Löneservice är en enhet inom Konsult och uppdrag som ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommun. Löneservice svarar även för administration av personalsystemet Personec P, schemaläggningssystemet Time Care samt PS Självservice, pensionshandläggning och LAS-hantering. En av Löneservice viktigaste uppgifter är att alla medarbetare ska få rätt lön i rätt tid.
ARBETSUPPGIFTER
Som assistent kommer du att bistå löneadministratörerna i den löpande lönehanteringen. Arbetsuppgifterna innebär främst inregistrering i lönesystemet Personec P utifrån underlag så som tidrapporter, personliga utlägg mm. Även skrivande av diverse intyg till medarbetare och myndigheter kan förekomma. Arbetet sker stundtals i högt tempo, med tydliga deadlines. Du kommer även att ha kontakt med medarbetare och chefer runt om i organisationen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med en eftergymnasial utbildning inom löneområdet. Har du tidigare arbetslivserfarenhet av administrativt arbete och har arbetat inom lönehantering är det meriterande men inget krav.
Du har goda datakunskaper och det är önskvärt att du har kunskaper i IT-system för löneadministration.
För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk, noggrann och välorganiserad person med förmågan att hålla högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Vi tror att du är flexibel, utåtriktad och har en fallenhet för att skapa goda relationer.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Gustafsson (jag är på semester v. 28-29.
016-710 25 08
Saco
016-710 10 00
Vision
016-710 23 23
Therese Laidna
016-710 25 09
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32
Enhetschef Jörgen Axelsson
070-089 36 51
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
SSR Maria Hedvall
016-710 54 09