Assistent P&C Enabling Functions

Assistent P&C Enabling Functions

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas i din roll som assistent och vara en självklar del av teamen du supportar? Vi söker en assistent till P&C Enabling Functions (HV). En roll där du får göra skillnad på riktigt.  

I denna roll rapporterar du till Head of P&C för Enabling Functions, men supporterar hela teamet. 

Dina arbetsuppgifter 

Du är en naturlig del i Enabling Functions ledningsgrupp, där du är kugghjulet som får allting att rulla på. Exempel på det är att se till att våra möten är väl förberedda, att vår dokumentation fyller sitt syfte och att strukturen fungerar utifrån våra behov. Detta gör du genom att ansvara för vår årskalender, tidsplan, deadlines samt mötesstruktur. Vidare leder du arbetet för gemensamma frågor så som onboarding av nya kollegor. Ditt arbete präglas av att hitta vägar för förbättringar av administrativa rutiner inom enheterna. Vid behov är du även behjälplig till övriga kollegor i teamen. Din roll innebär också dagligt stöd till HV, P&C Enabling Functions. Vi består idag av 20 personer som ger våra verksamheter F&BC, Communications, Scania IT och CEO Functions de bästa förutsättningarna att vara en affärsnära partner inom people frågorna! Ett viktigt område för oss är att se till att vi har en rolig och inkluderande arbetsmiljö där du med din personlighet kommer att bidra.  

Vad vi kan erbjuda dig 

Vi förstår värdet av en assistentroll och därför ser vi också att det är viktigt att vara en integrerad del av teamet med stora möjligheter till flexibilitet, det betyder att det finns goda möjligheter att arbeta hemma eller på kontoret - utifrån såväl dina som verksamhetens behov. Rollen kräver att du kan vara flexibel i att träffa våra kunder som sitta i olika byggnader på Scanias område. Det finns också goda möjligheter att successivt ta på sig mer ansvar och driva egna projekt. Ett stort fokus framåt kommer att vara att digitalisera våra arbetssätt för att möjliggöra effektivitet och sist men inte minst så kommer du att i denna roll få en unik inblick i HR området.  

Din profil  

Vi söker dig som har flera års erfarenhet som assistent och behärskar alla vanligt förekommande arbetsuppgifter för rollen samt har god kunskap om olika delar av en stor organisation och känner dig trygg och bekväm i assistentrollen. Du har en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt, är strukturerad, har hög integritet och en genuin känsla för service. Du är en avancerad användare av Office 365 och van att administrera SharePoint, Teams, Outlook, hemsidor etc. 

Rollen kräver att du kan arbeta självständigt och har ett stort eget driv. Du är en kreativ problemlösare med god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har förståelse för en större organisations verksamhet. 

För mer information 

Vill du veta mer? Kontakta Katarina Ehngren HR Manager, 08 553 898 18 eller Kristina Gauffin, Head of Scania IT, 08 553 733 38.  

Ansökan 

Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betyg/intyg. Intervjuer kommer hållas löpande under ansökningstiden. Din ansökan önskar vi få in senast 2022-09-15

Bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024