OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistent - reception
AOV:2013:46
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Receptionen är platsen för dig som tycker om att bidra till att verksamheten fungerar smidigt och att besökare får bra service och ett trevligt och professionellt mottagande.
Utveckling & Service på arbete och välfärdsförvaltningen söker nu receptionist med placering i arbete och välfärdsförvaltningens huvudbyggnad på Östra Kaserngatan 6 i Kristianstad.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär i huvudsak att ta emot samtal och svara på frågor eller koppla samtal vidare internt. Du tar också emot och hänvisar besökare och klienter och ser till att de får den hjälp de behöver.
I arbetet ingår även administrativa arbetsuppgifter och att stötta den övriga verksamheten med varierande uppgifter efter behov.
Kvalifikation
Vi söker dig som har några års erfarenhet från arbetslivet, och vill att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter eller i liknande verksamhet. Du har utbildning på minst gymnasienivå med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant
Arbetet bygger på kommunikation och kräver att du behärskar svenska samt arabiska språket i skrift och tal samt har bra kunskaper i det engelska språket. Ytterligare språkkunskaper kan vara meriterande.
Som person är du ansvarstagande, noggrann och har stort tålamod. Vi kommer vid rekryteringen att lägga stor vikt vid personliga egenskaper såsom bemötande, social kompetens och förmåga att behålla lugnet i stressfulla situationer.
Anställningsvillkor
Vikariat, 100% med start snarast efter överenskommelse och med varaktighet till och med 2015-08-31.
För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, Verksamhetschef, 044-13 62 15
För facklig information, ta kontakt med
Annika Eriksson, Vision, 044-13 58 70
Lena Hagerman, SSR, 044-13 69 96
Sista ansökningsdatum
2013-10-21
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21