Assistent reception

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen satsar, 2020 inspirerar vi andra! Med stort engagemang och hög delaktighet arbetar vi med ständiga förbättringar. Vi satsar på en attraktiv arbetsmiljö och en verksamhet i framkant! Socialförvaltningen möter och ger insatser till medborgare i livets olika åldrar och utifrån socialtjänstlagens alla målgruppsområden. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet, en organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte". Receptionsfunktionen ingår i vår myndighetsutövning och bemannas av tre assistenter.








ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen söker en medarbetare till vår reception. Vi erbjuder dig ett mångsidigt och meningsfullt arbete där du är förvaltningens ansikte utåt och den som möter medborgaren först i kontakten med oss. Utöver besöksmottagande hanterar du administrativa arbetsuppgifter som framför allt är kopplade till förvaltningens myndighetsutövning. Detta innebär bl.a. posthantering, hantera förfrågningar från andra myndigheter, ekonomiadministration, arkivering och gallring.
Till din hjälp finns kompetenta kollegor som har stor erfarenhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning. Du har god förmåga att på ett serviceinriktat och tydligt sätt möta människor med olika behov och som ibland lever i en utsatt livssituation. Du har god samarbetsförmåga och din personlighet präglas av initiativkraft och ansvarstagande. Andra viktiga egenskaper är personlig mognad och förmåga att hålla god struktur. Du bör ha förståelse för Socialtjänstens olika verksamheter och erfarenhet från liknande arbete eller service och administration ses som meriterande. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.


ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen Nässjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-04-01 eller efter överenskommelse.
  • Publicerat: 2 mars 2017

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024