OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Polismyndigheten i Norrbotten är inne i ett expansivt skede då ny organisation trätt i kraft från och med 1 januari 2007. Den nya organisationen innebär att förnyelse av styrning och ledning, samt utveckling av arbetssätt och metoder står i fokus. Vid myndigheten arbetar cirka 580 medarbetare, där de flesta arbetar inom följande verksamhetsgrenar: Brottsförebyggande, Brottsutredning och Extern service. Som stöd till myndighetens strategiska och operativa ledning finns också kriminalunderrättelsetjänst och ett gemensamt verksamhetsstöd. Vid avdelningen för Extern service finns en myndighetsgemensam enhet för polisens receptioner i länet. Polisen har ett uppdrag att ge service till medborgarna. Tillgänglighet, bemötande och kvalitet är ledord för verksamheten. Receptionerna tar emot besök, vapenärenden, till-ståndsärenden, hittegodsärenden och utfärdar pass i förekommande fall.
Arbetsuppgifter
Som assistent på enheten receptioner kommer du att arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till allmänheten. Ett antal av receptionerna handlägger passärenden. Handläggning av hittegods, ta emot vapenärenden och tillståndsärenden, ta upp förlustanmälningar samt utföra kassaredovisning/bokföring.
Utbildning/Erfarenhet
Din utbildning motsvarande lägst gymnasienivå och eller arbetar i myndigheten med liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av serviceinriktat arbete och tycker om att möta människor med olika behov av hjälp. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift samt att ytterligare något språk är meriterande. Kunskap i bokföring/enklare redovisning ser vi som en tillgång.
Du har:
. Mycket god servicekänsla
. God stresstålighet och simultankapacitet
. God prioriteringsförmåga och är flexibel
. God samarbetsförmåga
. Lätt för att lösa problem och ta egna initiativ
. Ett noggrant och kvalitetsmedvetet arbetssätt
. God datavana