Assistent Rönnowskolan Åhus

Arbetsbeskrivning

BUF:2013:220


Barn- och Utbildningsförvaltningen
I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg.
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning.

Arbetsuppgifter
Administrativ service.

Du kommer att samarbeta med rektorer, administrativ chef och med berörd personal.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att arbeta i Procapita med placeringar av elever i skolbarnsomsorg och skola, administrera elevuppgifter och betyg, handlägga statistikuppgifter, mm.

I dina arbetsuppgifter ingår också ekonomiadministration, kund- och leverantörsfakturor samt in- och utbetalningar.

Du är vårt ansikte utåt med placering på Rönnowskolans expedition där du tar emot inkommande besök, telefonsamtal och handhar posthantering och ansvarar för skolans arkiv samt är ansvarig för att nödvändigt material finns på expeditionen.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi/administration eller likvärdig utbildning är ett krav. Du ska ha erfarenhet av kvailificerat administrativt arbete.

Du har goda kunskaper i Excel och Word. Det är meriterande om du kan någon av våra verksamhetssystem Procapita och Economa. Det är ett krav att du kan arbeta självständigt och ta eget ansvar för arbetsuppgifterna. Som person är du positiv, flexibel och har mycket god samarbets- och serviceanda.

God kännedom om kommunal verksamhet är meriterande.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100 %. Tillträde 2013-11-01.

För mer information, ta kontakt med
Administrativ chef, Helena Back, 0733-13 47 03

För facklig information, ta kontakt med
Vision, Susanne Ögren, 044-13 46 50

Sista ansökningsdatum
2013-08-18

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen - Sök tjänst - längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med personalspecialist Marie Penill, ring 044-13 64 32.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 2 augusti 2013

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024