Assistent social till enheten Administration och service

Assistent social till enheten Administration och service

Arbetsbeskrivning

Har du passion för att ge god service och vill bidra till samhället? Då är detta en roll för dig. Vi erbjuder en spännande möjlighet att bli en del av ett team som arbetar för att förbättra livet för människor i vårt samhälle. I rollen som assistent hos oss får du ett stimulerande arbete där du får vara med och utveckla det administrativa stödet på verksamhetsområde Försörjning.

Om tjänsten

Varmt välkommen till oss på enheten Administration och service inom verksamhetsområde Försörjning! Va roligt att just du är nyfiken på vår fantastiska arbetsplats. 

Du välkomnas av trivsamma kollegor som alla känner en stark tilltro till varje människas förmåga växa av egen kraft och vår målbild är att alla kommer lyckas. Hos oss får du en trygg anställning med chefer som är måna om ditt välmående och din kompetensutveckling. Som nyanställd hos oss får du en introduktion för att du ska känna dig trygg i din nya roll och fortsättningsvis får du både ge och ta stöd av kollegor och chef.

Övergripande mål för verksamheten är att ge medborgare stöd i att finna, få och behålla arbete och nå egenförsörjning. Som assistent hos oss kommer du att ha en varierad och spännande arbetsdag där du stöttar socialsekreterarna i deras dagliga arbete. Utöver det breda administrativa arbetet kommer du att ansvara för vissa delar av myndighetsutövningen och handläggningsförfarandet vilket bland annat innebär att utreda, besluta och verkställa enligt Socialtjänstlagen. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• administrativ service 
• hantering av bokföring, arkivering, posthantering
• registrering och aktualisering av handlingar
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• myndighetsutövning genom att vara stöd till socialsekreterare inom verksamheten mm.
• ansvara för vissa delar av handläggningsförfarandet 

Om arbetsplatsen
Verksamhetsområde Försörjning ingår i Gymnasie- och Arbetsmarknadsförvaltningen. Verksamheten består av flera enheter med olika inriktningar: administration och service, vuxna, ungdom och mottagning samt bosättning och integration.

Vi utgår från fyra hörnstenar för att värna om ett gott klimat på arbetsplatsen: Lys upp någons dag, Välj din Attityd, Närvaro och Lekfullhet. Här arbetar vi i en stimulerade miljö både analogt och digitalt.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Till rollen som assistent behöver vi dig som är trygg i dig själv och kan hantera olika situationer på ett professionellt sätt. Du har en förmåga att se helheten och agerar utifrån verksamhetens bästa. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne, noggrannhet och ansvarstagande. För att trivas i rollen har du lätt att arbeta både självständigt såväl som tillsammans med andra. Du har en hög servicekänsla och anstränger dig för att hjälpa andra och leverera lösningar. Vidare är du öppen för förändringar och har förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med klienter och kollegor samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. God datorvana krävs för arbetet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat gymnasieutbildning 
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för området
• erfarenhet av att arbeta i IT-baserade system 

Meriterande:

• erfarenhet av myndighetsutövning
• erfarenhet av verksamhetssystemen Lifecare/Procapita
• erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter, exempelvis bokföring 
• erfarenhet av arkivarbete 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 1 juni

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 april. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2024
  • Ansök senast: 4 april 2024

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024