OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du passion för att ge god service och vill bidra till samhället? Då är detta en roll för dig. Vi erbjuder en spännande möjlighet att bli en del av ett team som arbetar för att förbättra livet för människor i vårt samhälle. I rollen som assistent hos oss får du ett stimulerande arbete där du får vara med och utveckla det administrativa stödet inom Verksamhetsområde försörjning.
Om tjänsten
Välkommen till oss! Verksamhetsområde försörjning ingår i Gymnasie- och Arbetsmarknadsförvaltningen, vars övergripande mål är att ge sina klienter stöd i att finna, få och behålla arbete och nå egenförsörjning.
Vi som arbetar här känner en stark tilltro till varje människas förmåga växa av egen kraft och vår målbild är att alla kommer lyckas! Med vårt stöd rustar vi våra klienter för framtiden och säkerställer att framtiden är för alla.
Som assistent hos oss kommer du att ha en varierad och spännande arbetsdag där du stöttar socialsekreterarna och cheferna i deras dagliga arbete. I dina arbetsuppgifter ingår det att ansvara för den administrativa servicen på enheten och att följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner. Utöver det breda administrativa arbetet kommer du att ansvara för vissa delar av myndighetsutövningen och handläggningsförfarandet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• administrativ service
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• myndighetsutövning genom att vara stöd till socialsekreterare inom verksamheten m.m.
• ansvara för vissa delar av handläggningsförfarandet
Om arbetsplatsen
Verksamhetsområde Försörjning går under Gymnasie- och Arbetsmarknadsförvaltningen (GAF). Verksamheten består av flera enheter med olika inriktningar: Administration och service, vuxna, ungdom och mottagning samt bosättning och integration.
Kvalifikationer
Till rollen som assistent behöver vi dig som är trygg i dig själv och kan hantera olika situationer på ett professionellt sätt. Du har en förmåga att se helheten och agerar utifrån verksamhetens bästa. Ditt arbetssätt präglas av ett ordningssinne, noggrannhet och ansvarstagande. För att trivas i rollen har du lätt att arbeta både självständigt såväl som tillsammans med andra. Du har en hög servicekänsla och anstränger dig för att hjälpa andra och leverera lösningar. Vidare är du öppen för förändringar och har förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med klienter och kollegor samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. God datorvana krävs för arbetet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat gymnasieutbildning
• erfarenhet av IT-baserade system
Meriterande:
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för området
• erfarenhet av myndighetsutövning
• erfarenhet av verksamhetssystemen Lifecare/Procapita
• erfarenhet av samordning och organisering av uppgifter
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse t.o.m. 20 februari 2024
Antal tjänster: 5
Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 21 juni. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67