OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker en assistent inom mottagning till enheten i Hedemora. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Vad du kan förvänta dig
Som assistent ska du självständigt och i samarbete med teamet utföra arbetsuppgifter knutna till receptionen och administrationen på enheten.
Receptionen är öppen varje vardag och som assistent arbetar du i receptionen var tredje dag. I arbetsuppgifterna ingår även registreringar av ansökningar
och handlingar, komplettering av handlingar, expediering av handlingar och dossierer samt posthantering. Vidare ingår resebeställningar, kopiering av
handlingar, beställningar av LMA-kort och bankkort samt hantering av inkommande samtal. I övrigt utföra sedvanliga administrativa uppgifter som tilldelas av
närmaste chef.
Vad vi förväntar oss
Du ska ha gymnasieutbildning och gärna ytterligare utbildning med inriktning mot administration. Du bör ha några års relevant arbetslivserfarenhet, gärna på
myndighet eller kommunal förvaltning. Du ska ha god vana att arbeta med datorstöd och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha goda
kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Som person är du noggrann, strukturerad, har god analysförmåga och lätt för att prioritera
bland arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och har en positiv människosyn. Du har goda datakunskaper och förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt.
Arbetet innebär daglig kontakt med våra kunder vilket ställer mycket höga krav på flexibilitet, stresstålighet och ett professionellt förhållningssätt.
Du ska kunna arbeta i grupp och enskilt och vara aktiv i förbättringsarbete. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.
Mer information och ansökan
Tillsvidare anställing, vi tillämpar provanställning. Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde: Snarast
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef, Stefan Wedin, 010-485 46 35.
Fackliga representanter: SACO, Lena Stigsdotter, 010-485 71 63. ST, Hans Frölin, 010- 485 33 57.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 19 september 2013. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.