Assistent sökes till myndighet inom transportsektorn!

Assistent sökes till myndighet inom transportsektorn!

Arbetsbeskrivning

Skulle du beskriva dig som en serviceinriktad och erfaren assistent? Har du tidigare erfarenhet från detta på en myndighet? Är du på jakt efter en tjänst innehållandes stor variation och mycket samarbete? Då ska du läsa vidare!
Beskrivning
Perido söker en assistent till en mångsidig tjänst hos vår kund, en myndighet som arbetar inom transportsektorn. Tjänsten är placerad i Göteborg!
I rollen som assistent kommer du här att fungera som ett administrativt stöd för enheten.
Arbetsuppgifterna är många och varierande och kommer bl.a. att inkludera…
Boka möten och lokaler (internt och externt)
Skicka kallelser till deltagare och följa upp
Administrera i myndighetens system som avser resenärsinformation
Sammanställa material inför möten
Vid möten föra protokoll/minnesanteckningar
Sköta övrig administration

För detta uppdrag krävs tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god datorvana. Ordning och struktur kommer lätt för dig och du är bra på att prioritera vad som behöver göras först. I denna roll värdesätts god kommunikation, både muntligt och skriftligt för att underlätta det nära samarbete du kommer att ha både med kollegor internt och klienter externt. Utöver samarbetet med kollegor trivs du lika bra med att arbeta på egen hand och komma med egna initiativ.
Om det är dig vi letar efter så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! 
Vi tror att du har:
Gymnasieutbildning inom samhällsvetenskap
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som assistent
Arbetat med liknande arbetsuppgifter inom statlig myndighet
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, Konsultuppdrag till mitten av juni, med chans till förlängning. Tillträde 30 mars.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.  
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31599 i ämnesraden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2020
  • Ansök senast: 28 mars 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024