Assistent sökes till Vattenfall!

Assistent sökes till Vattenfall!

Arbetsbeskrivning

Är du en energispridare och en riktig lagspelare? Letar du efter en arbetsplats där du får arbeta i en varierad roll där du även får chansen att utveckla din administrativa kompetens? Se hit! Vi söker en engagerad person som vill komplettera teamet och stötta upp med chefsstöd. Vi tillämpar löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vattenfall söker nu efter en assistent till Head of Onshore Market & Site Development. I rollen kommer du få assistera chefer genom att förbereda ledningsmöten, ha ansvara för att förbereda och sammanställa presentationsmaterial, agendor och protokollföring. Utöver detta kommer du även vara stöd till deras mejl, kalender och även hantera koordinering relaterat till resebokningar.

I rollen som assitent kommer du bland annat att agera chefsstöd till de internationella cheferna. Du kommer att vara första kontaktpersonen i teamet och agera mellanhand för flera kollegor. Vi ser att du har några års erfarenhet från en liknande roll (företrädes vis som chefsassitent eller administrativ assistent). Vi ser även att du besitter god datorvana och arbetar obehindrat i MS Offices program.

Vi förväntar oss att du är initiativtagande och lyhörd som person och trivs med att hjälpa samt underlätta för andra. Som person faller det naturligt att struktuera och organisera dig genom olika arbetsuppgifter.

Du erbjuds


* Arbetslivserfarenhet hos ett av Europas största bolag
* Ett dedikerat samarbete med en Konsultchef på Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer du bland annat att:


* Hantera mejlinkorgar samt planera och schemaläggning av möten
* Upprätthålla en lista över föreslagna dagordningsämnen och fastställa dagordningar enligt satt struktur, samt upprätthålla en beslutslogg och andra tillhörande dokument
* Planera och organisera logistiken avseende större möten (där resa krävs)
* Koda och attestera fakturor i PID
* Ordna researrangemang och behandla resekostnader


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad och godkänd gymnasial utbildning
- Har god administrativ förmåga, med tidigare erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll
- Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska (både tal och skrift)
- Har goda kunskaper i Office-paketet

Som person är du


* Driven
* Social
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Mars
* Omfattning: Heltid, med viss flexibilitet mellan 20-40 timmar i veckan
* Placering: Arenastaden, Solna


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vattenfall är ett europeiskt energiföretag med cirka 20 000 anställda. I mer än 100 år har de elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. De vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Läs mer om Vattenfall här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2023
  • Ansök senast: 15 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Administrativ Koordinator till Hemtjänst

Administrativ Koordinator till Hemtjänst

9 oktober 2024