OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tranemo kommun är vårt naturliga val av bostadsort. Här bor vi i en naturskön kommun i storstadens närhet. Här finns ett boende som passar alla – oavsett om man vill bo i en större ort, på landsbygden eller sjönära.
Vi bor i ett samhälle som jobbar för att vara ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart, där vi känner oss friska och trygga i en bra välfärd. Hos oss är mångkulturen en tillgång eftersom vårt samhälle är öppet och generöst.
Tranemo kommun har ett rikt förenings- och kulturliv. Kulturupplevelser är en viktig del av livet och fritiden är rik och varierad. Med stolthet lyfter vi fram våra kulturskatter och turistmål.
Kommunen, föreningarna och näringslivet har utvecklat en nära samverkan där ideella krafter och goda idéer tas tillvara – på det området är Tranemo kommun bland de bästa i Sverige.
Välutbyggda kommunikationer skapar möjligheter för medborgare. Det är enkelt och stimulerande att driva företag i Tranemo kommun där grogrunden finns för ett växande näringsliv.
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Vi verkar för en stark känsla av samhörighet. Vi skapar mötesplatser som möjliggör inflytande och delaktighet i hela kommunen.
Närheten till varandra bygger relationer för framtiden
ARBETSUPPGIFTER
Det kommer att hända mycket på tekniska sektionen framöver. Vi kommer bland annat att jobba med att införa separat matavfallshämtning hos samtliga hushåll. Därför behöver vi förstärkning med ytterligare en assistent under minst 6 månader.
Vi erbjuder dig varierande och utvecklande arbetsuppgifter med kompetenta arbetskamrater. Att vi dessutom är ett trevlig och engagerat gäng får du på köpet.
I ditt dagliga arbete kommer du att samarbeta med tre assistenter och dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara;
- Kundtjänst för renhållning och vatten, vilket innebär att man får lämna information till kund via telefon, brev eller besök.
- Registrera nyinflyttade, ägarbyte, vattenavläsningar m.m i vårt datasystem EDP Future
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lägst har gymnasieutbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, alternativt längre erfarenhet av administration och gärna då inom kommunal verksamhet. För tjänsten krävs att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, samt har god datavana.
Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och noggrann. Du tycker om när det händer saker, är stresstålig och klarar av att prioritera arbetet på ett effektivt sätt trots stundtals hög arbetsbelastning. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, men är även bra på att ta egna initiativ och arbeta självständigt.
Tjänsten är ett vikariat på 6 månader men kan komma att förlängas.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
VA- ingenjör Birgit Magnusson
0325-576142
Fackliga företrädare nås genom växel
0325-57 60 00
Områdeschef Anette Nilsson
0325576134
TF enhetschef renhållning Cathrine Persson
0325-576121