Assistent tekniskt inköp

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
I rollen som assistent på avdelningen för tekniskt inköp stöttar du dina kollegor i det dagliga administrativa arbetet. Du kommer självständigt arbeta med kontroller av fakturor, ekonomiuppföljning samt uppdatering med information i olika affärssystem. Det löpande administrativa arbetet med företagets tjänstebilar är också ditt ansvarsområde, där du hanterar t ex tankkort, utkvitteringar, utlån samt ekonomiuppföljning. I samband med upphandlingar understödjer du avdelningen gällande den administrativa processen samt med dokumentation.

I arbetet ingår dessutom att göra en del utvärderingar samt att ansvara för kontrakts- och posthantering.

Vilka erfarenheter söker vi?
Du har i grunden en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

Du har lätt för att samarbeta med andra människor. Som person är du utåtriktad och driven och har lätt för att se vad som administrativt behöver uträttas. Du arbetar självständigt och kan fatta egna beslut. Som person krävs det att du är mycket noggrann, ordningssam och strukturerad. Du gillar att arbeta i högt tempo och att ha ett stort antal varierande uppgifter.

Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och eftersom koncernspråket är tyska är det starkt meriterande om du kan kommunicera på tyska i tal och skrift. Du tycker om att jobba administrativt i olika datorprogram och har god vana av Officepaketet och framförallt Excel.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en heltidstjänst och som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken Söka jobb online som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 23 maj 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 9 maj 2014

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023