OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniskt Inköp är en inköpsavdelning för indirekt material och tjänster. Avdelningen är avtalsansvarig för allt som köps in, men som inte säljs vidare till våra kunder: butiksinredning, pantmaskiner, kylmöbler, lagerinredning, truckar, tjänstebilar är några av ansvarsområdena. Vi står för löpande avtalsförhandling, projektledning av nationella och internationella projekt och fungerar som länken mellan den internationella inköpsavdelningen och Sverige. Avdelningen består i dagsläget av 15 medarbetare.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som assistent på Tekniskt Inköp, Team Butik, arbetar du med varierande arbetsuppgifter så som att:
· Assistera avdelningen i det dagliga administrativa arbetet.
· Självständigt kontrollera fakturor, följa upp ekonomi och uppdatera
information i olika affärssystem.
· Ansvara för kontrakts- och posthantering.
· Vid upphandling bistå avdelningen med administration och dokumentation.
· Arbeta med olika typer av utvärderingar i Excel.
· Delta i projekt som understöd.
· Löpande utveckla innehållet och utförandet av tjänsten.
Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden. Vi ser gärna att du har likvärdiga erfarenheter sedan tidigare. Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god prioriterings- och initiativförmåga. Du är stresstålig och kan ha flera arbetsuppgifter igång samtidigt.
Du är en skicklig administratör och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete. Du gillar att lösa problem samt har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar och i team. Du är en van användare av Officepaketet framförallt i Excel och är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Goda kunskaper i tyska ser vi som starkt meriterande, då vårt koncernspråk är tyska. Körkort är ett krav.
Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Det är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 3 maj 2020. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-post; unionenklubb_hk@lidl.se. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta oss via e-post; lidljobb@lidl.se. Välkommen med din ansökan!