OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mölndals stad är under stark tillväxt med 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 900 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Mer information finner du på vår hemsida. Arbets- och familjestödsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i funktionsindelade avdelningar bestående av mottagning, arbetsmarknads-/ekonomi- och integrationsärenden, familjeärenden och vuxenärenden. Till detta kommer även en administrativ funktion. Vår ordinarie assistent kommer att vikariera på en annan tjänst under resten av året. Vi söker en medarbetare som har erfarenhet av kontorsadministrativt arbete, helst från kommunal socialtjänst. Du kommer att vara underställd administrativa chefen. ARBETSUPPGIFTER I huvudsak innebär tjänsten att sköta inkommande post, diarieföring, arkivering av handlingar samt i övrigt biträda med kontors och nämndsadministrativa uppgifter inom förvaltningens administrativa avdelning. KVALIFIKATIONER Du bör ha lämplig kontorsadministrativ utbildning. Du bör ha erfarenhet från arbete inom kommunal socialtjänst, gärna med inriktning av arbete med It. I övrigt ser vi gärna att du har en god social förmåga och en hög integritet. Arbetet förutsätter initiativförmåga, förmåga att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.