Assistent till advokatbyrå i centrala Stockholm

Assistent till advokatbyrå i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker Sandart & Partners en assistent till kontoret vid Stureplan i centrala Stockholm

Har du jobbat som assistent eller handläggare och är sugen på att jobba med administration på en advokatbyrå? Har du en bakgrund som administratör och vill nu testa något annat? Nu söker vi en assistent till Sandart & Partners för ett 1-årsvikariat med start i februari. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Sandart & Partners är en nischad advokatbyrå inom tvistlösning och avtalshantering med särskilt fokus på immaterialrättsliga frågor. Du kommer komma till en professionell miljö med några av landets bästa jurister inom sitt område. Här jobbar alla mot gemensamma mål och ett gott samarbete värderas högt för att nå bästa resultat. Du erbjuds ett omväxlande arbete med stundtals högt tempo, trevliga kollegor och varierande arbetsuppgifter.

Du kommer ingå i en grupp assistenter som stöttar och avlastar varandra och täcker upp för varandra vid semestrar och sjukdomar. Arbetsuppgifterna är både självständiga och inom givna ramar och du får en introduktion och hjälp av gruppen för att bli självgående.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande med arbetsuppgifter som är både på hög och låg nivå. Rollen innebär att man hoppar in där det behövs. Du kommer dels bemanna receptionen vid behov. Som receptionist tar du hand om växeln, tar emot besökare och leveranser.

Den största delen av tiden kommer du dock att arbeta med assistentsysslor som bland annat innebär att:

• göra intressekonfliktskontroller, registrera nya klienter och ärenden
• organisera material både elektronisk och i pappersformat
• upprätta pärmar
• ta emot post, kopiera och scanna in på rätt ärende
• leta fram information som juristerna efterfrågar
• upprätta bevispärmar, ta fram specifika bilagor till domstol
• hålla ordning och reda i de olika akterna
• följa upp och bevaka ärenden internt och mot domstol
• ta fram och redigera Powerpoint-presentationer
• Enklare intern It-support (tex assistera vid videomöten, it-strul etc)

 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer arbeta i trevliga lokaler ett stenkast från Norrmalmstorg i centrala Stockholm. Dina arbetstider är mellan 8.30 - 17:30 med en timmes lunch. Övertid förekommer.

Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år med start i februari.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har jobbat med administration tidigare eller handläggare på en myndighet. Du tycker om att jobba i en assistentroll och att ge service, både internt och externt. Ingen arbetsuppgift är för dig oviktig och du är hjälpsam, nyfiken och kommunikativ. Du gillar ordning och reda och har lätt för att prioritera när du måste göra flera saker samtidigt. Jobbet innebär hög grad av noggrannhet och känsla för detaljer.

Som assistent får du ta eget ansvar och ofta själv strukturera och planera uppgifterna efter juristens instruktioner. Med tanke på byråns verksamhet är integritet och känsla för sekretess av högsta prioritet. Du har god datavana och är en van användare av både e-postprogram och Officepaketet. Du talar och skriver god svenska och engelska. Är du tekniskt kunnig och van att vara problemlösaren när datorerna krånglar är det ett plus.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 5 januari 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024