Assistent till AG Advokat

Arbetsbeskrivning

AG Advokat är en av Sveriges ledande byråer inom bygg- och fastighetsrätt. Efterfrågan på våra tjänster ökar kontinuerligt och i takt med detta har byrån vuxit kraftigt de senaste åren. Idag är vi 75 medarbetare som sitter i härliga lokaler i NK-huset. Du kan läsa mer om byrån här (www.agadvokat.se).

Dina arbetsuppgifter
Som assistent arbetar du nära byråns jurister och stöttar dem i deras dagliga arbete. Det innebär att du måste vara flexibel och snabbt kunna ställa om mellan olika arbetsuppgifter. Assistentteamet har en bra sammanhållning och arbetar tight för att hela tiden snabbt och kvalitativt kunna hantera de arbetsuppgifter som har högst prioritet. Vi söker därför dig som är en lagspelare och som är stark i din kommunikation.

Som assistent kommer du bland annat att arbeta med:

- Ärendehantering (jävskontroll, upplägg, avslut och arkivering)

- Dokumenthantering (kopiering, utskrifter och scanning)

- Sammanställning och strukturering av material i både fysisk och digital form

- Korrekturläsning

- Hantering av Word-mallar

- Fakturagranskning

- Diverse utrednings- och granskningsarbeten

- Sammanställning av presentationsmaterial i PowerPoint

- Viss teknisk support

- Koordinering och planering av events

Din profil

Du är en person som gillar ett omväxlande arbete i ett stundtals högt tempo och har en förmåga att snabbt prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du sätter en stolthet i ditt arbete och förstår vikten av att alltid hålla en bra servicenivå i effektiva processer. Vidare är du ordningsam, strukturerad och har en prestigelöshet som gör att du får saker gjorda, alltid med hög kvalitet.

Vi söker dig som:

- Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete

- Vill arbeta i ett team och med varierande arbetsuppgifter

- Tycker om att arbeta i ett högt tempo och älskar att ge förstklassig service
- Är duktig på att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
- Har mycket goda kunskaper i Officepaketet


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från advokat- eller revisionsbyrå samt om du har ett intresse för grafisk layout och formgivning.

Vi erbjuder


- En möjlighet att få arbeta på en ledande byrå

- En härlig kultur och sammanhållning med många personalaktiviteter, såsom årlig byråresa, sommar- och julfest samt regelbundna after works

- Moderna lokaler i centrala Stockholm

- En arbetsplats med god stämning och sammanhållning

- Generösa förmåner som till exempel friskvårdsbidrag och regelbundna hälsoundersökningar

- En omväxlande vardag där du är involverad i flera delar av organisationen


Om tjänsten
Omfattning: Heltid
Placering: Regeringsgatan 38
Tillträde: Enligt överenskommelse


Eventuella frågor är välkomna till Sofie Holmbring, HR-assistent, telefon 08-677 18 09 eller sofie.holmbring@agadvokat.se.


Du är välkommen in med din ansökan via vår karriärsida, http://karriar.agadvokat.se. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Josefin Clahr
072-512 42 33
Sofie Holmbring

Sofie Holmbring
072-239 96 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AG Advokat Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 oktober 2018

Besöksadress

Regeringsgatan 38, Stockholm
None

Postadress

Regeringsgatan 38
Stockholm, 11156

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024