Assistent till ansökningsenheten

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket söker personal Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt. Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått nej på sin ansökan och måste lämna landet. Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 000 anställda. Till ansökningsenheten i Göteborg söker vi En ansökningsassistent, tills vidare (diarienr. GOT242-2007-543) Arbetsuppgifter Ta emot och registrera asylansökningar Lämna information till sökande Dossierhantering Administration In- och utskrivningar av asylsökande Fotografera Ta fingeravtryck Samarbete med enhetens övriga funktioner Samarbetskontakter med andra enheter och myndigheter Kvalifikationer Utbildning på gymnasienivå och några års relevant arbetslivserfarenhet Erfarenhet av datorbaserad ärendehantering Goda kunskaper i engelska, övriga relevanta språkkunskaper är meriterande Körkort är meriterande Erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer är meriterande Personliga egenskaper Det krävs att du har ett gott omdöme, är utåtriktad och flexibel samt att du har mycket god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du kan hantera stora ärendemängder och att du är stresstålig. Viktigt är också att kunna arbeta utifrån en helhetssyn.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 1 augusti 2007
  • Ansök senast: 5 augusti 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010