OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20231275
Nu har behov uppstått för att rekrytera en assistent till sektionen Boende Ankomst 1 som tillhör avdelningen boende, tillsyn och service inom arbetsmarknads- och socialförvaltningen. Det har tidigare inte funnits en assistent i denna sektion, vilket innebär att rollen är helt ny.
Arbetsuppgifter
Som assistent kommer du att samarbeta med samtliga medarbetare i sektionen samt ekonomiavdelningen i förvaltningen och fungera som ett stöd i administrativa arbetsuppgifter. Det system man arbetar i är Ekot.
I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att hantera inkomna handlingar och följa upp fakturor, försäkringar samt att göra beställningar och inköp utifrån verksamhetens behov. Viss diarieföring och arkivarbete ingår också i rollen. Det kan även förekomma tillsyn ute i lägenheterna där brukarna bor. Som assistent kommer du ha viss kontakt med externa parter, som exempelvis hyresvärdar och vaktmästare.
Om det finns behov för avlastning med administrativa arbetsuppgifter i en andra sektioner inom verksamhetsområdet kan det innebära att du hjälper till och stöttar där också.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt erfarenhet av administrativt arbete. Du behärskar svenska och engelska språket i både tal och skrift. För detta arbete krävs också god datorvana, särskilt inom Officepaketet.
Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom administration eller ekonomi
• Erfarenhet av lågaffektivt bemötande i arbetet
• Erfarenhet av arbete nära brukare/klienter
• Tidigare arbete med administrativa uppgifter inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete i Ekot
• Kunskaper i andra språk utöver svenska och engelska
Som person ser vi att du som söker har hög servicekänsla och har lätt för att skapa fungerande relationer med både kollegor och externa samarbetsparter. Du har en förmåga att planera och organisera ditt arbete men med tanke på att uppdraget kan vara fartfyllt så ställer detta krav på att du kan vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Därutöver ser vi att du är lösningsfokuserad inför de arbetsuppgifter och problem du står inför i arbetet.
Om arbetsplatsen
Tjänsten har placering på Ormvråksgatan 15.
Just nu finns endast denna sektion i enheten. Detta är en tillfällig verksamhet som är planerad att löpa på året ut, men detta kan komma att förändras med tanke på att verksamheten är behovsstyrd.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Särskild visstidsanställning tom 31/12-2023. Eventuell möjlighet till förlängning.
Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
Övrigt
Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna utdrag ur belastningsregister och id-handling (pass eller nationellt id-kort).
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98