Assistent till avdelningarna inköp och utleverans till företag inom industr

Assistent till avdelningarna inköp och utleverans till företag inom industr

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad, effektiv och målinriktad person som drivs av möjligheten att utvecklas och att få ta eget ansvar? Vill du vara med och bidra till våra kunders framgångar samtidigt som du har roligt på jobbet? Då kan rollen som Assistent till avdelningarna inköp och utleverans hos vår kund vara helt rätt för dig. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som assistent till avdelningarna inköp och utleverans kommer du bland annat att jobba med:

- leveransbevakning

- följa upp materialbrister/avvikelserapporter

- hantera inköpsorder

- fakturahantering

- orderbekräftelse

- transportbokningar

- tullfrågor.

Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper och din roll. Du kommer tillbringa din tid fördelat 50/50 på respektive avdelning.

Tjänsten är på heltid och uppdraget kommer att pågå i sex månader. Om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda chanser till överrekrytering eller förlängt uppdrag.

Är du den vi söker?

Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är strukturerad, effektiv och målinriktad. Du uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper från ett eller flera av områdena inköp, transport, tull och logistik, vilka du erhållit antingen från studier eller arbetslivet. Om du har kunskaper i program rörande transportbokning, inköpshantering t. ex Basware och klättrar du ytterligare på listan över intressanta kandidater.

Kunskaper i engelska och gärna ytterligare något språk.

Kontaktuppgifter och ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Sandqvist på telefonnummer: 072-254 11 25 eller via e-post: peter.sandqvist@lernia.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.

Sista ansökningsdag är 2020-10-17. Vi kan dock komma att tillsätta tjänsten redan innan ansökningstiden passerat, så välkommen med din ansökan redan idag!

Om Lernia Bemanning

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2020
  • Ansök senast: 17 oktober 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023