Assistent till avdelningen RC, Hyttutveckling

Assistent till avdelningen RC, Hyttutveckling

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vill du börja jobba på Scanias mest utåtriktade avdelning, Scanias hyttavdelning.

Hyttutveckling är inne i en otroligt spännande transformeringsfas med många nya utmaningar som väntar oss. E-mobility och autonoma system tillsammans med den traditionella tekniken ger oss möjligheter att erbjuda kunderna nya spännande lösningar som alla bidrar till att nå våra egenskapsmål. Hyttutveckling står också inför möjligheten att kraftigt bidra till Scanias globala affär med hur vi stöttar vårt marknads/ produktionssystem med kloka teknikval inför den framtida expansionen i de olika världsdelarna.

Vi söker nu en avdelningsassistent .

Dina arbetsuppgifter

Som assistent till avdelningen har du två uppdrag. Styra upp avdelningens gemensamma arbete genom att hålla ihop avdelningens årsplan, boka avdelningsmöten, chefsmöten och offsiter etc. Som assistent på RC är du en del av avdelningens ledningsgrupp och du deltar även i R&D:s assistentnätverk där du kan skaffa dig ett utökat nätverk och dela erfarenheter och best practices. 

Utöver det är du nära avdelningschefen för avdelningen och stöttar i det dagliga arbetet. Det handlar om att sköta kalender och bokningar, förbereda ledningsgruppsmöten, ta emot besökare och föra protokoll vid möten. I den rollen agerar du som avdelningschefens närstöd i det mesta.

Din profil

Vi tror att du är självständig, driven och proaktiv med sinne för struktur och ordning och ett stort hjärta för service och relationer. Du har goda kunskaper i MS Office, är kommunikativ och uttrycker dig väl både på svenska och engelska. Du är en ansvarstagande och uthållig person. Tidigare dokumenterad sekreterarerfarenhet är viktigt.

För mer information

Kontakta gärna Niklas Bruce, Avdelningschef RC 070-6755368.

Ansökan

Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betyg/intyg. 

Vi ser fram emot din ansökan som senast till 2021-05-31.


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024