Assistent till Baker McKenzie

Assistent till Baker McKenzie

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Baker McKenzie.

Om företaget:

Baker McKenzie är en internationellt topprankad advokatbyrå och en av världens ledande inom affärsjuridik. Hos dem får du möjlighet att utvecklas i din roll på en arbetsplats med starkt fokus på den enskilda medarbetaren. Företagskulturen bygger bland annat på att alla ska utvecklas till sin fulla potential.

Baker McKenzie är ett sammansvetsat team på 125 personer i Stockholm med den internationella byråns alla fördelar. Företaget sitter i trevliga lokaler centralt på Vasagatan 7 och erbjuder dig en stimulerande, inkluderande och trevlig arbetsmiljö. Tillsammans arbetar de över rättsområden och landsgränser för att bistå deras klienter på bästa sätt. Baker McKenzie grundades i Chicago 1949 och idag är de fler än 13 000 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och deras verksamhet har sedan 2020 uppnått nettonollutsläpp av växthusgaser.

Arbetsuppgifter:

I rollen som juristassistent har du en central roll i att stödja ett av företagets juristteam genom att hantera olika administrativa uppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar registrering av nya klienter och ärenden, vilket innefattar att utföra klientkontroller, upprättande av olika dokument och mappar samt uppdatering av faktureringsinformation. Utöver detta ansvarar du för att redovisa juristernas utlägg och assisterar vid färdigställandet av s.k. "closing binders". Du har också en nyckelroll i att boka resor och hotell samt hantera all kommunikation med aktuell resebyrå. Dessutom förväntas du assistera med formatering och korrekturläsning av dokument samt andra diverse uppgifter som juristerna önskar stöttning i, exempelvis hantera kalendrar och ha kontakt med myndigheter. Du har daglig kontakt med juristerna och blir löpande tilldelad uppgifter som de önskar ha hjälp med, därför är det viktigt att du har en god förmåga att prioritera.

Dina arbetsuppgifter är bland annat:
• Registrera nya klienter och ärenden, vilket innefattar utförande av KYC-kontroller och jävskontroller samt upprättande av dokument och mappar
• Redovisa utlägg
• Boka resor, hotell, möten och restaurangbesök
• Korrekturläsa avtal
• Ta fram mötespresentationer och underlag
• Hantera kalendrar
• Kontakt med myndigheter

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av kvalificerad administration
• Dator- och systemvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift

För att trivas i rollen som assistent är du en prestigelös person som trivs i en dynamisk roll och har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån behov och förutsättningar. Detta då du är mån om organisationen och kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till verksamhetens och dina kollegors framgång. Skriftlig och muntlig kommunikation är en stor del av din roll och därför är det viktigt att du har lätt för att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du vågar ta initiativ i dialog med andra och är alltid tydlig och transparant samt håller vad som lovas. Vidare är du noggrann, kan prioritera och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt. Ansvar är något som driver dig och du tar stort ägandeskap för dina åtaganden.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information:

Start: Augusti
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2024
  • Ansök senast: 16 juni 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024