OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Baker McKenzie är en internationellt topprankad advokatbyrå – och en av världens ledande inom affärsjuridik. Vår assistentgrupp består av ca 10 assistenter som är ett trevligt och sammansvetsat gäng som arbetar i olika team och som stöttar varandra vid behov. Vi söker nu en Assistent som i första hand kommer stötta arbetsrättsgruppen.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär och du måste snabbt kunna ställa om mellan olika arbetsuppgifter och lätt ta till dig information och instruktioner beroende på vad som är högst prioriterat. Arbetet kommer till stor del bestå av ärendehantering, förberedelser inför fakturering, dokumenthantering, samla och strukturera information, organisera material (både digitalt och i pappersformat), redigera presentationsmaterial samt hantera och korrigera komplexa Worddokument.
Exempel på fler arbetsuppgifter;
• ärendehantering (jävskontroll, konfliktkontroll, upplägg, avslut, arkivering)
• korrekturläsning och redigering av dokument
• koordinera, sammanställa och skapa presentationer i Powerpoint
• fakturering, tidrapportering och enklare ekonomiadministration
• inbox management
• koordinering av möten och resor
• kalenderhantering
• förbereda inför events, middagar och andra team- och klientaktiviteter
• muntlig och skriftlig korrespondens med myndigheter, klienter och motparter
• diktering
Din erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta i en traditionell assistentroll, gärna från en advokatbyrå, mäklarbyrå eller liknande miljö och som söker en serviceinriktad administrativ tjänst inom juridiken. Du trivs när det är högt tempo och levererar alltid kvalité på en hög nivå. Du har vana att prioritera och gör ditt bästa för att leverera en effektiv och god support.
Vi ställer krav på goda kunskaper inom Office programmen, främst i Word (för språkbehandling) men även till viss del i Excel. Vi är en internationell byrå varför vi även söker dig med mycket goda språkkunskaper i såväl engelska som svenska.
Din personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som är serviceminded och flexibel samt har lätt för att samarbeta med andra. Vi välkomnar egen initiativförmåga och att du är van att prioritera bland arbetsuppgifter. Som för andra liknande tjänster ställs krav på stor noggrannhet, öga för detaljer och att du är kvalitetsmedveten. Arbetsuppgifterna varierar mellan högt och lågt varför du behöver ha en prestigelös attityd och samtidigt ta ett stort eget ansvar i ditt arbete. Vi värderar attityd, inställning och potential högt i denna rekrytering.
Du erbjuds
En utvecklande och varierad tjänst för dig som vill arbeta med ett ambitiöst och trevligt team i ett internationellt företag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Om företaget
Stora, välkända klienter. Fokus på innovation. Utmanande arbete. Baker McKenzie är världens högst rankade advokatbyrå - och en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik. Men det allra viktigaste är att du som medarbetare ska känna dig högt rankad hos oss. Hela vår kultur bygger på att alla ska utvecklas till sin fulla potential.
Vi är ett sammansvetsat team på 125 personer i Stockholm med den internationella byråns alla fördelar. Vi sitter i trevliga lokaler centralt på Vasagatan 7 och erbjuder dig en stimulerande, inkluderande och trevlig arbetsmiljö. Tillsammans arbetar vi över rättsområden och landsgränser för att bistå våra klienter på bästa sätt. Baker McKenzie grundades i Chicago 1949 och idag är vi fler än 13 000 medarbetare på 75 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 och verksamheten är klimatneutral sedan 2020.
För mer info, se www.bakermckenzie.se.
Ansökan och övrig info
I denna rekrytering samarbetar Baker & McKenzie med Jurek Business Support. Känner du igen dig i beskrivningen har du förmodligen hittat rätt tjänst så tveka inte att ansöka med CV och personligt brev redan idag. Då tjänsten ska tillsättas snarast möjligt kommer vi att göra urval och intervjuer löpande och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Nelson på kristin.nelson@jurek.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord: assistent, juristassistent, legal assistant, administrativ assistant
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52