Assistent till barnenheten på funktionsstödsförvaltningen

Assistent till barnenheten på funktionsstödsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Ref: 20223128

Arbetsuppgifter
Barnenheten på funktionsstödsförvaltningen söker nu en assistent med fokus på koordinering av bemanning. Med stöd av enhetens sektionschefer kommer du självständigt hantera och koordinera korttidsbemanning inom enhetens verksamheter och även stötta sektionschefer inom många olika administrativa områden. Som assistent kan du även komma att hjälpa våra sektionschefer vid rekrytering.

Utöver arbetet med bemanning kommer du även att ansvara för bland annat:


• Hantering/fördelning av praktikplatser
• Beställningar och inköp
• Fakturahantering i ekonomisystemet Ekot
• Direktupphandlingar
• Digital arkivering
• Posthantering
• Registrering av uppdragstagare
• Vara superuser i Medvind

Ytterligare arbetsuppgifter som kan komma att ingå i uppdraget är att vid behov boka lokaler, göra uppföljningar och sammanställningar av statistik och att skriva minnesanteckningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en treårig teoretisk inriktad gymnasieexamen, till exempel samhällsvetenskaplig, ekonomisk, naturvetenskaplig eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du en eftergymnasial utbildning inom områden såsom personal, administration eller ekonomi ser vi detta som meriterande.

Du behöver ha minst ett års erfarenhet av likvärdiga administrativa arbetsuppgifter såsom att arbeta i HR- och ekonomisystem. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete i kommunal verksamhet är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta administrativt i systemen Procapita, Ekot, HRutan och Vikariebanken, Stratsys, Medvind och/eller om du har arbetat administrativt i andra personal- eller ekonomisystem. Vidare behöver du även ha god vana vid att arbeta i såväl Word som Excel.

Du har erfarenhet av att hålla en hög servicenivå, och vana vid att arbeta i en verksamhet som tidvis präglas av ett högt tempo. Din förmåga att prioritera och ställa om mellan olika arbetsuppgifter är god och du tar egna initiativ till lösningar när detta behövs. Du ser vad som behöver göras och är van vid att arbeta självständigt. Självklart har du även en god förmåga att samarbeta med andra.

Du är strukturerad och kommunikativ, och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du levererar i tid utan att tumma på struktur och kvalitet.

Om arbetsplatsen
Som assistent hos oss har du din placering på Fänriksgatan 1, där enhetschefen och andra kollegor sitter. Vi är en arbetsplats som präglas av stort engagemang och hög tilltro till varandras kompetens.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att arbetet med urval och intervjuer påbörjas innan sista ansökningsdag.

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. 

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024