OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vår verksamhet
Socialkontoret bedriver en effektiv socialtjänst som kännetecknas av goda kunskaper om medborgarnas och individers behov av sociala insatser.
Bostadssamordningen är en enhet inom vuxenverksamheten. Bosadssamordningen arbetar med bostadssociala frågor på flera olika sätt. På övergripande nivå handlar det om att samordna kommunens bostads-sociala resurser. Tillsammans med fastighetsägare, myndigheter och organisationer utvecklas det bostadssociala arbetet i kommunen.
Bostadssamordningen har också en rådgivande roll gentemot myndigheter, fastighetsägare och privatpersoner i bostadssociala frågor.
Utöver det övergripande arbetet har bostadssamordningen även ansvar för Bråvalla jourboende, som riktar sig till personer i akut bostadsbrist utan missbruk och beroende.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en assistent som administrativt stöd till enheten. Som assistent kommer du arbeta med att diarieföra handlingar, ansvara för enhetens arkiv, viss uppföljning, bokning och samordning av besök och träffar, vara inköpsansvarig och sköta fakturahantering.
Det förekommer även specifika arbetsuppgifter som är särskilt kopplade till enhetens uppdrag. Du kommer att ge service till kollegor och har kontakter med interna och externa samverkanspartners. Du blir enhetens och kommunens ansikte utåt.
Tjänsten är nyinrättad vilket innebär att du kommer att kunna vara med och forma den.
Du kommer att tillhöra bostadssamordningens arbetsgrupp som består av 17 medarbetare som arbetar med olika uppdrag samt en chef.
Din profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och gärna med inriktning mot administration och ekonomi. Du har god datavana, erfarenhet av arbete i Officepaketet och dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. Har du arbetat i olika dataprogram och databaser är det meriterande.
Som person är du serviceinriktad, nogrann, tycker om att arbeta tillsammans med andra, tar ansvar för din uppgift och kan organisera och skapa struktur i arbetet. Du behärskar svenska i tal och skrift. En del av de vi möter talar annat språk än svenska och därför är det betydelsefullt att du kan även kan kommunicera på engelska.
Tycker du att arbetsuppgifterna låter spännande och utmanande är detta ett jobb för dig att söka!
Mer information och ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Kenneth Edström, tillförordnad enhetschef, 011- 15 78 93.
Din ansökan vill vi ha senast 8 november.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.