Assistent till bygglovsenheten

Assistent till bygglovsenheten

Arbetsbeskrivning

Bygglovsenheten är en av tre enheter inom Stadsbyggnadsavdelningen. De övriga är planenheten och kart- och mätenheten. Bygglovsteamet är ett härligt gäng som består av två assistenter, en registrator, en nämndsekreterare, tre bygglovshandläggare, tre byggnadsinspektörer, en tillsynshandläggare och en bygglovschef.

Enheten hanterar ärenden om bygglov, tillsyn och överträdelser, rådgivning samt ger information i byggfrågor.

Vi är just nu inne i en spännande utvecklingsarbete med fokus på nöjdare kunder. Du kommer att få trevliga arbetskamrater som har humor och som har gott bemötande och god service som en stor drivkraft i det arbete som vi gör tillsammans.

Kom och bli en del av oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som assistent på bygglovsenheten kommer du bland annat att ta emot besökare, besvara telefonsamtal och mejl samt ge information angående ärendestatus inom bygglov m.m. Diarieföring av handlingar i vårt ärendehanteringssystem ByggR, arkiv- och statistikarbete, hantering av överklaganden och kommunicering i ärenden internt och externt är också arbetsuppgifter som du kommer att ha hand om.

Som en del av vårt utvecklingsarbete kommer du som assistent även hjälpa till att förhandsgranska inkomna ärenden och vid behov delta vid ärendegenomgångar.

Du som blir vår nya kollega får inte bara ett otroligt viktigt arbete för Ystads framtida stadsutveckling utan du kommer också ha din arbetsplats placerad i Ystads vackra stadskärna, med närhet till såväl goda kommunikationer som till vår myllrande gågata.

På vår arbetsplats hjälps vi åt och vi kompletterar varandra avseende kompetens när det behövs, allt för att bidra till Ystads kommuns vision och mål.

KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning. Du har erfarenhet av diarieföring inom kommunal eller statlig förvaltning.

Som person är du serviceinriktad med god kommunikationsförmåga såväl muntligt som skriftligt, flexibel, ansvarstagande och noggrann. Du har erfarenhet av digital utveckling. God service och gott bemötande ska vara en av dina superkrafter.

Erfarenhet av att ha arbetat inom samhällsbyggnadsområdet är meriterande.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teknisk chef Emilia Löfgren
0411-57 79 95
Processingenjör Pernilla Jägerfall

VA-chef Christina Molin

Kommundirektör Christel Jönsson
0411-577113
Rektor Jim Priest
0411-611 39
Researcher Helena Liliendal Hansen
040-630 92 64
Personalchef Clas Martinsson
0411-57 72 33
Ekonomichef Petter Hansson
0411-57 71 20
Chef Kulturskolan och KomTek Marie Sandvik

Chef Kulturskolan Marie Sandvik
0411-577541

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ystads kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Besöksadress

Nya Rådhuset 27180 YSTAD
None

Postadress

Nya Rådhuset
YSTAD, 27180

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024