OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Global Industrial Development, TE, ansvarar för att stärka och utveckla Scanias gemensamma kompetens inom produktionsteknik, kvalitet och industriell IT. Vid TE samlas Scanias industriella expertis inom maskin- och processteknik, industriell projektering, kvalitet och industriell IT. Forskning och samverkan med externa parter är en del av uppdraget.
Vi har också ansvaret för ”Liaison Office” som säkrar Produktion & Logistiks samarbete inom TRATON.
Vi jobbar tätt tillsammans med våra verksamheter inom P&L, samt ett stort antal externa partner, både på nationell och internationell nivå.
Vi är inne i en mycket spännande fas, där vi har många stora projekt och viktiga aktiviteter inom de närmaste åren
TE består av fem avdelningar och leds av en ledningsgrupp bestående av avdelningscheferna, mig själv och du som min assistent.
Din roll
Som min assistent på TE kommer du att ha varierande arbetsuppgifter och driva ett flertal parallella aktiviteter. Du har en av de viktigaste rollerna för att verksamheten och ledningsgruppen ska fungera.
Rollen omfattar huvudsakligen att stötta mig i min roll som chef för TE men innehåller också en del generell administration för TE och stöd till ledningsgruppen.
Rollen inbegriper bl.a. ansvar för möteskoordinering, hantera kalender och mail- konversation, förberedelser inför möten, framtagande av underlag och presentationsmaterial, externa och interna kontakter, fakturahantering, reseadministration, beställningar och IT-behörigheter.
Du kommer att ingå i TE ledningsgrupp och ansvara för dokumentation, ledningssystem, ekonomiuppföljning och ledningsgruppens och avdelningen gemensamma möten.
Du kommer att vara en del av assistentnätverket inom P&L med samarbeten kring gemensamma frågeställningar.
Din profil
Rollen ställer höga krav på administrativ kompetens och service. Jag vill att du har en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt, är flexibel och har hög integritet. Detta förutsätter att du har en god social förmåga och trivs med ett stort kontaktnät.
Du har tidigare arbetat i en administrativ roll och med administrativ support mot chefer. Du har minst gymnasieutbildning och flera års erfarenhet av administrativt arbete helst som assistent. Självklart behärskar du MS Office-paketet. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Vi ser gärna att du har Scaniaerfarenhet.
Ytterligare information
För mer information är du välkommen att kontakta mig, min nuvarande assistent Anneli eller vår HR Business Partner Anna
Lars-Henrik Jörnving, 08-55381804, lars-henrik.jornving@scania.com
Anneli Johansson, 08-55389073, anneli.x.johansson@scania.com
Anna Wikström Sjöström, 08-55383287 , anna.wikstrom@scania.com
Ansökan
Skicka in din ansökan med personligt brev, CV samt relevanta betygskopior via scania.com jobbsök senast den 9 februari 2022
Varmt välkommen med din ansökan!
JobID: 20220141
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.