OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20231358
Tjänsten har placering på Sallerupsvägen 11D.
Vi arbetar för att ha en bra stämning på arbetsplatsen, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor; det som ger positiv energi på jobbet. Vi är mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer. Som anställd hos oss erbjuds du introduktion, metodutveckling, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling.
Enheten Mottag är uppbyggd av fem sektioner med totalt cirka 65 medarbetare. Enheten består av vräkningsförebyggande teamet, nödbiståndsteamet, en sektion som arbetar med frågor som berör våld i nära relationer, ett boendemottag samt ett mottag som arbetar med ekonomiskt bistånd.
Arbetsuppgifter
Som assistent stöttar du och är behjälplig med administrativa arbetsuppgifter mot hela enheten. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att:
• Göra ekonomiska beräkningar
• Arkivering
• Posthantering
• Dokumentation
• Ta fram statistik
• Skapa avtal
• Besvara förfrågningar från externa aktörer (t.ex. från överförmyndarenheten)
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt erfarenhet av administrativt arbete. Du behärskar svenska språket i både tal och skrift. För detta arbete krävs också god datorvana.
Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom administration
• Tidigare arbete med administrativa uppgifter inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete i systemet Lifecare
• Erfarenhet av arbete med Excel
Som person ser vi att du som söker har hög servicekänsla och har lätt för att skapa fungerande relationer med både kollegor och externa samarbetsparter. Du har en förmåga att planera och organisera ditt arbete men med tanke på att uppdraget kan vara fartfyllt så ställer detta krav på att du kan vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Därutöver ser vi att du är lösningsfokuserad inför de arbetsuppgifter och problem du står inför i arbetet.
Om arbetsplatsen
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98