OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20211812
Arbetsuppgifter
Du är spindeln i nätet på enheten och kommer ha roliga och varierande dagar på jobbet med fokus på stöd och service.
I rollen som assistent hos oss kommer du arbeta med leverantörsfakturor, kundfakturering samt order- och beställningshantering. Du kommer vara ett administrativt stöd till våra chefer som innebär såväl att stödja dem i HRutan (personalsystemet) som att ta fram olika typer av sammanställningar, ordna med sammanträdesbokningar, protokollföring mm.
Du samlar in och säkerställer diarieföring samt övrig hantering kring dokumentation efter genomförda upphandlingar och när avtal är tecknade.
Sedan tillkommer också andra sedvanliga arbetsuppgifter inom ramen för rollen som assistent.
Du kommer att vara en del av implementering av nytt IT-system (affärssystem för verkstad, lager, uthyrning av tjänstecyklar och butik) för att efter implementeringsfasen ha en roll som systemadministratör där du stödjer verksamheterna i systemet.
Du kommer arbeta i excel så erfarenhet från detta är meriterande.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har har minst gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller ekonomi alternativt lång erfarenhet som administratör som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en förutsättning för att klara jobbet är erfarenhet från att arbeta i olika administrativa system samtidigt.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av att ge administrativt stöd till chefer och medarbetare eller innehaft arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga.
Du ska ha förmågan att organisera och planera ditt arbete väl och arbeta på ett systematiskt och pålitligt sätt. Du är en person som har lätt för att lära, ge stöd och service och snabbt kan ta till dig ny information. Vi ser även att du är en person som visar intresse och förståelse för andra människor.
Goda kunskaper i svenska i tal och i skrift är ett krav.
Om arbetsplatsen
Vi är idag 635 anställda på Kommunteknik och omsätter 770 miljoner. Detta är Kommuntekniks uppdrag:
Kommunteknik ska tillgodose behovet av en väl fungerande stadsmiljö och erbjuder lokalt miljöanpassade och ekonomiskt effektiva helhetslösningar av drift, underhåll och skötsel inom gator, park och fastigheter samt beredskap och teknisk service.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98