Assistent till EU-nämnden

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av ett omväxlande arbete som assistent på EU-nämndens kansli?
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med det löpande kansliarbetet för att stödja nämndens verksamhet. I arbetet ingår både enklare och mer kvalificerade administrativa uppgifter. Det innebär bl. a. att arbeta i olika it-system och databaser samt ansvara för digitalt utskick av sammanträdeshandlingar. Det ingår också att föra sammanträdesprotokoll, hantera inkomna dokument, arkivera och att bearbeta uppteckningar från nämndens sammanträden. Arbetet är serviceinriktat och medför kontakter både inom och utanför riksdagen.

Dina kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete, gärna från statlig förvaltning. Du har god it-vana och är bra på att söka och arbeta i olika it-system. Erfarenhet av arbete med EU-frågor är meriterande liksom arbete i Riksdagsförvaltningen eller Regeringskansliet. För arbetet är det en fördel om du är samhällsintresserad och har god språkkänsla. Arbetet förutsätter goda kunskaper i engelska.

Kansliet är en liten enhet, du måste därför vara flexibel och beredd att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade arbetsuppgifter. Du har även god samarbetsförmåga, är noggrann och kan arbeta självständigt och under tidspress. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Vi erbjuder dig
EU-nämnden är det riksdagsorgan som regeringen är skyldig att samråda med inför beslut i EU:s ministerråd och inför möten med Europeiska rådet. Nämnden sammanträder huvudsakligen på fredagar. EU-nämnden har 17 ledamöter och ett stort antal suppleanter från riksdagens åtta partier. Nämnden biträds av ett kansli som består av sju medarbetare.


• Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
• Omfattning: Heltid

Anställningen är ett vikariat med möjlighet till förlängning.

Kontakta oss 

• Johanna Möllerberg Nordfors, kanslichef, 08-786 66 57
• Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00
• Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksdagsförvaltningen STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 13 december 2018

Besöksadress

10012 STOCKHOLM
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 10012

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024