OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sedan den 20 juni 2022 finns det en ny myndighet – Fondtorgsnämnden – som ansvarar för utbudet av fonder i det svenska premiepensionssystemet, där hållbarhet och kvalitet sätts i fokus.
Vill du vara med i arbetet att, tillsammans med professionella och engagerade medarbetare, utveckla fondtorget för premiepensionen och skapa de bästa förutsättningarna för en trygg och bra pension för Sveriges nuvarande och framtida pensionärer?
Nu söker vi dig som vill arbeta i en kunskapsorienterad och modern organisation med en viktig roll i det svenska pensionssystemet. Den nya myndigheten har ansvar för att upphandla, löpande analysera och granska premiepensionens fonder samt förvalta fondavtalet. Inom ramen för premiepensionens fondtorg förvaltas för närvarande ett kapital om cirka 1000 miljarder kronor.
Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara administrativt stöd till kanslichefen och övriga på Fondtorgsnämnden och dess kansli. I arbetet ingår bl.a. administration av inpasseringskort, resor, fakturor, inköp, viss diarieföring mm. Du skriver protokoll vid vissa möten samt fungerar som kontaktperson internt och externt där du bemannar receptionen vid besök. Du kommer även vara ansvarig för våra lokaler och hålla i kontakterna med våra leverantörer.
Utöver detta ingår övriga vanligt förekommande, administrativa arbetsuppgifter. Du arbetar i samarbete med andra kollegor på Fondtorgsnämndens kansli och kommer att samverka med Pensionsmyndigheten. Du rapporterar till Kanslichefen.
Utbildning och Erfarenhet
Du har en relevant utbildning samt erfarenhet som assistent eller annat likvärdigt samordnande och serviceinriktat administrativt arbete. Du har erfarenhet av att ha jobbat nära chefer/ledningsgrupper.
Du har erfarenhet och god förmåga av att sammanfatta innehållet i ett samtal eller möte till något kortfattat och sakligt samt att skapa presentationsmaterial. Din administrativa förmåga är hög och du har mycket god datorvana samt är mycket kunnig i Officepaketet. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Egenskaper
För att lyckas behöver du trivas och tycka att det är roligt att arbeta som assistent. Du har en professionell framtoning, ett positivt förhållningssätt och tycker om att ge service. Då arbetet innebär mycket kontakt med andra människor är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och bygga relationer både internt och externt. Att ge bra service och ha ett trevligt bemötande är för dig en självklarhet.
Som person är du strukturerad, noggrann och har god förmåga att hålla många bollar i luften. Du tar eget ansvar och har hög integritet, är flexibel och prestigelös.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen.
Övrigt
Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Arbetspsykologiska tester kommer att vara aktuellt i urvalsprocessen.
Fondtorgsnämnden är en nämndmyndighet med Pensionsmyndigheten som värdmyndighet. Du kommer därför att formellt vara anställd på Fondtorgsnämndens kansli på Pensionsmyndigheten och vara placerad i Fondtorgsnämndens organisation vid Tumba Bruk i Botkyrka.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.