OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.
För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!
ARBETSUPPGIFTER
Har du ett gott självledarskap och erfarenhet från liknande tjänst? Då är det kanske dig vi söker!
Rollen som assistent till generaldirektören är varierande där du kommer få använda din servicekänsla i en fartfylld vardag. Du kommer att ha en viktig och central roll på Bolagsverket med stor variation av arbetsuppgifter. Med stort ansvar i en händelserik arbetsmiljö får du en god inblick i vad som händer i hela myndigheten.
Du kommer att arbeta nära och bistå generaldirektören i det dagliga arbetet. Du kommer även att serva direktör samt övrig ledning vid behov. Att prioritera och koordinera information och aktiviteter och fungera som länk mellan verksamheten, generaldirektör och omvärld är viktiga uppgifter.
Övriga huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
* planera och koordinera generaldirektörens kalenderbokningar, dvs ha god framförhållning på aktiviteter och förbereda aktuella händelser, underlag och dokument.
* vara administrativt stöd vid möten, evenemang och inför resor.
* administrera beslutsunderlag till generaldirektör.
* hantera administrationen kring myndighetens insynsråd samt skriva och hantera protokoll.
Arbetet innebär löpande kontakter i första hand med våra chefer men även med övriga medarbetare. Du kommer även att ha externa kontakter med exempelvis andra myndigheter, departement samt i vissa fall internationella kontakter.
Din hemvist blir verksledningsstödsenheten inom staben där du blir en av tio medarbetare, som alla på olika sätt, stödjer Bolagsverkets önskade förflyttning och bidrar operativt till vår löpande verksamhet. Vi arbetar med en så kallad hybridlösning, dvs både på kontoret och hemifrån.
KVALIFIKATIONER
Vi vänder oss till dig som har aktuell erfarenhet av en liknande roll, dvs du som tidigare har arbetat som assistent eller sekreterare för generaldirektör eller motsvarande, gärna inom staten. Du har eftergymnasial utbildning inom relevant område.
Vidare har du stor erfarenhet av arbete i olika it-system som t ex Outlook och i Officepaketet. Då en hel del information kommer att gå ut via dig, ställs höga krav på god språklig förmåga såväl i tal som skrift på svenska, men även goda kunskaper i engelska.
Du har stor initiativförmåga och agerar proaktivt och du är en duktig organisatör med vana att planera. Du följer rutiner och riktlinjer och arbetar strukturerat, noggrant och självständigt. Du har god framförhållning i vad som behöver göras och vågar fatta egna beslut.
Dessutom är du serviceinriktad och förstår vikten av professionellt bemötande . Du har en hög grad av personlig integritet då uppdraget inkluderar att bearbeta känslig information. Att vara lösningsorienterad dvs prioritera mellan dina arbetsuppgifter och ha en prestigelös inställning i arbetet, är en viktig tillgång. Du är duktig på att bygga och upprätthålla goda relationer .
Utmanas du av en självständig och framstående roll? Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.