Assistent till HR-staben

Assistent till HR-staben

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




HR-avdelningen på Arbetsförmedlingen består av sju enheter och spänner över många områden, bland annat kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö och lönefrågor.

HR-staben, dit vi nu söker en assistent ansvarar för avdelningens inre liv och stödjer HR-direktören och avdelningens ledningsgrupp i arbetet med ledning och styrning.

Arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra HR-avdelningens stab och arbeta på uppdrag av stabschefen. Bland annat vill vi att du skriver protokoll och minnesanteckningar, varför du behöver ha en utvecklad förmåga att snabbt kunna sammanfatta det viktigaste, vara en skicklig skribent samt hantera den information du får till dig på ett professionellt sätt. I ditt administrativa uppdrag ingår att hantera utlämnanden av allmänna handlingar, sortera och fördela inkomna mail i HR-avdelningens funktionsbrevlåda. Du har också ett ansvar, som medarbetare i staben, att bidra till utvecklingen av våra arbetssätt och den verksamhet vi tillsammans arbetar i.

De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras varför du lätt behöver kunna anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar. Arbetet innebär även att vara ett stöd till chefer på avdelningen med t ex dokumenthantering (diarieföring) med fokus på god förvaltning, enhetlighet och rättssäker hantering.

 Kvalifikationskrav

- Relevant utbildning med inriktning ekonomi och/eller administration alternativt arbetslivserfarenhet inom området som bedöms som likvärdig.
- Dokumenterad erfarenhet av protokollskrivning – arbetsprov kan förekomma i rekryteringsprocessen
- Erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering inom statlig förvaltning.

Vi söker dig som är noggrann, och duktig på att strukturera och prioritera ditt arbete. Du trivs med att samarbeta, skapa goda relationer samt ge service och stöd.

Du kan ta egna initiativ, beslut och är kvalitetsmedveten. Du är en god kommunikatör i tal och skrift. Du håller tidsplaner och drivs av att leverera goda resultat. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande
Du har intresse och fallenhet för IT-baserade system och erfarenhet av gemensamma samarbetsytor såsom exempelvis Sharepoint. Du har god kunskap om Arbetsförmedlingens vision och uppdrag.

Övrigt
Tillsvidareanställning med tillträde snarast. Provanställning om sex månader tillämpas om du inte redan har en tillsvidareanställning inom myndigheten. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna. Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos arbetsförmedlingen söker denna tjänst.

Välkommen med din ansökan senast 13 mars 2020. Du kommer även få besvara ett antal frågor i samband med att du registrerar dig, vänligen bifoga även CV och personligt brev. 

Kontaktpersoner

Andreas Sjögren, Stabschef, 010-486 9481

Helen Haglund, Seko 010-486 56 93

Peter Eriksson, ST/OFR  010-486 84 41

Liljana Talveska, Saco 010-487 02 15

Annika Nordström, HR-partner 010-488 52 40




Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024