Assistent till individ- och familjeomsorgen

Arbetsbeskrivning

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Socialförvaltningen söker en assistent till individ- och familjeomsorgen.

Socialförvaltningen är indelad i fem verksamheter: Individ- och familjeomsorg, Vård- och omsorg, Arbetsmarknad, Funktionshinder och Central administration.

Verksamheten för individ- och familjeomsorgen består av ett myndighetskontor och en öppenvårdsenhet, Stödcentrum. På myndighetskontoret arbetar bland annat socialsekreterare som handlägger ärenden rörande barn, unga och familj, vuxen, försörjningsstöd och familjerätt. Vid Stödcentrum arbetar team kring riktade målgrupper med evidensbaserad grund. Målgrupperna är barn, ungdomar och deras familjer samt vuxna med beroende/missbruksproblematik samt personer med psykiska funktionsnedsättningar.

På enheten finns två teamledare, en för barn/familj och vuxen och en för försörjningsstöd.

Enheten består även av en reception och handläggning av familjerätt.

Inom KAK (Köping, Arboga och Kungsör) finns gemensamma verksamheten såsom familjehemssekreterare, familjepedagoger och familjerådgivning.

IFO är inne i ett intensivt arbete gällande organisation och byte av verksamhetssystem.

Arbetsuppgifter
I det arbete som pågår för att omorganisera IFO kommer även assistentrollen att ses över. Det kommer att innebära att arbetsuppgifterna kan komma att ändras över tid.

Nuvarande assistent arbetar bland annat med fakturahantering, statistik, administrerar verksamhetssystemet, återsökning från Migrationsverket, avbytare i receptionen med mera.

Kvalifikationer
Tjänsten kräver även att du har en god administrativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Ekonomisk utbildning på gymnasienivå alternativt erfarenhet från att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter är nödvändigt.

Du är flexibel och rycker in där det behövs.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du kommer, tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare, in i en spännande utvecklingsfas. Här får du möjlighet att bidra med din breda kompetens och erfarenhet!

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid!

Kontaktperson
Enhetschef Susanne Lundberg, 0589-870 48.

Facklig kontaktperson
Kommunal Arboga, 0589-61 17 09, 010-442 81 87.
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2015-03-29.

Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan idag!

Ansökan görs via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php Refnr 716/15.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun Arboga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024