Assistent till internationell affärsjuridisk byrå

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vår kund är en internationell och kvalificerad konsultverksamhet med inriktning affärsjuridik. Kontoret är beläget i centrala Göteborg.

Arbetsbeskrivning

Som assistent hos vår kund kommer du att arbeta tillsammans med ett antal jurister i en verksamhetsgrupp.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att underlätta dina juristers dagliga arbete vilket bl.a. innebär dokumenthantering, avtalsskrivning, redigering av texter, korrespondens, rese- och hotellbokningar och möteslogistik men också omfattande kontakter med såväl domstolar som klienter. Du ingår i en grupp av assistenter som du arbetar nära i olika arbetsuppgifter. Tjänsten har ett brett arbetsfält och ger utrymme för egna initiativ och självständiga arbetsuppgifter. Arbetstid är vardagar kl. 8:30–17:00.


Vem är du?

Vi söker dig med relevant eftergymansialutbildning inom ekonomi/administarion/ kommunikation. Du har några års erfarenhet av arbete som assistent och som är utpräglat serviceorienterad, noggrann och ansvarskännande. Du trivs med ett stundtals högt tempo och driver dina uppgifter fokuserat och lösningsorienterat samtidigt som du är en lagspelare. Prestigelöshet och engagemang är egenskaper som värderas högt. Du är flexibel och tycker det är spännande att befinna dig i en dynamisk och händelserik miljö.

Om du är intresserad av innovationer, IT eller teknologi och har erfarenhet som assistent från exempelvis IT-konsultbolag eller innovationsbolag så är det meriterande.

Mot bakgrund av vår kunds internationella inriktning är mycket goda kunskaper i engelska ett krav, liksom att du behärskar Office-paketet väl. Särskilt meriterande är erfarenhet från advokatbyrå eller annan likvärdig konsultverksamhet. Har du erfarenhet av projektkoordinering är det ett plus.




Du erbjuds

Du erbjuds en bred och spännande tjänst inom ett internationell företag där du först blir uthyrd som konsult via Jurek Rekrytering & Bemanning med målsättningen att efter 4-6 månader blir fastanställd på företaget.

Start:

Tillträde är så snart som möjligt och vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Isacson på tel: 0766 33 14 48 alternativt charlotta.isacson@jurek.se.

Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Skicka in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 april 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024