Assistent till internationellt bolag inom detaljhandeln

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund är ett internationellt bolag inom detaljhandeln. Kontoret ligger centralt i city och du kommer att tillhöra en avdelning som idag består av ca 250 personer. I rollen kommer du arbeta med avtalshantering och även assistera företagets expansionschef. Din roll är viktig för att arbetet med avtalshanteringen skall löpa på så smidigt som möjligt och du kommer att tilldelas stort ansvar.

Arbetsuppgifter

Som Assistent kommer du att arbeta cirka 50 % med avtalshantering. Du kommer att ansvara för avtalsprocessen och då hantera kontrakt samt se till att allt material hanteras korrekt. Utöver detta kommer du också assistera företagets expansionschef med att boka resor, hantera mail samt avlasta med övrig administration. Övriga arbetsuppgifter som tillkommer rollen är att koordinera möten och event.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har arbetat som VD, chefs- eller ledningsgrupps- assistent tidigare. Meriterande är om du tidigare arbetat med avtalshantering och även med viss erfarenhet av juridiska inslag. Du har tidigare arbetat i ett högpresterande bolag och du trivs i en organisation som präglas av högt tempo. Då vår kund är ett internationellt bolag krävs det att dina kunskaper i engelska är mycket goda. Du behärskar Officepaketet väl, och då främst i Power Point.

Vi söker dig som vill leverera bästa möjliga service, du gillar att jobba i team, du är presigelös och har ett eget driv. Du tar eget ansvar och är en duktig problemlösare. Din inställning till arbetat är att allt går att ordna. Som person är du förtroendeingivande och har en professionell framtoning. Du har integritet och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Du är van att arbeta självständigt och du kan hantera arbetstoppar. Du är som person noggrann och kommer alltid väl förberedd. För att lyckas i rollen krävs det också att du är detaljfokuserad och kan strukturera bland dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du är prestigelös samt har förmågan att driva arbete framåt. Du kan arbeta självständigt och har lätt för att skapa goda relationer.


Övrigt

Tjänsten är ett konsultuppdrag som beräknas pågå i minst ett år, med möjlighet till fast anställning. Uppdragets start är i maj/juni 2015 Du blir anställd av Kontorsfixarna Stockholm men arbetar ute hos vår kund. Slutkandidat kommer att genomgå bakgrundskontroll.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Theresa Almqvist eller Ulrika Thorstrand på 08-663 99 00. Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag

Sökord; executive assistant, administrator, administration

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsfixarna Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 april 2015

Liknande jobb


1 november 2024