Assistent till JM

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en assistent till JM:s Ekonomi- och finansdirektör och JM:s HR-chef, ungefär 70% mot Ekonomi/finans och 30% mot HR. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på sex månader med god chans till förlängning eller anställning hos JM. Du kommer att arbeta på heltid och utgå från JM:s fina lokaler i Frösunda, Solna.

Ditt uppdrag

I rollen som assistent har du en varierande vardag med många kontaktytor såväl internt som externt. Du arbetar strukturerat och noggrant med en prestigelös inställning då du hugger i och hjälper till där det behövs. Då du stöttar både inom ekonomi/finans och HR så ställer rollen höga krav på ordning och reda samt ett öga för detaljer. Rollen är bred och arbetsuppgifterna många där du samordnar, koordinerar och planerar för flera saker samtidigt och bör därmed ha god prioriterings och simultanförmåga. Du tar egna initiativ, är stresstålig och arbetar effektivt, utan avkall på kvalitet. 

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Boka och planera konferenser, möten och resor
Hantera CFOs kalender och förbereda material inför möten
Förbereda presentationer och styrelsematerial
IT-samordning (beställningar av telefoner, datorer och annan hårdvara till nyanställda och vara behjälplig till övriga)
Fakturahantering, vara första mottagare för avdelningen
Samverka med övriga assistenter i syfte att dela information
Sköta administration och beställningar av ID06-kort
Introduktion av nyanställda (utrustning, visa kontoret, beställa kläder etc.)
Ordna avdelningsaktiviteter
Redaktör för intranätet för Ekonomi & Finans avdelningssidor


Din bakgrund

För att lyckas i rollen har du minst några års erfarenhet från en assisterande och affärsnära roll. Du har mycket god kommunikativ förmåga och visar på stort engagemang och driv för att utvecklas. Då rollen ställer krav på god systemförståelse så ser vi att du har lätt för att jobba i och lära dig nya system och digitala plattformar. Word, Excel och PowerPoint behärskar du mycket väl.



Som assistent har du en central roll för att se till att både ekonomi/finansdirektören och HR-chefens dagar flyter på smidigt. Därför är det viktigt att du hela tiden är lyhörd och prestigelös samt trivs i ett högt arbetstempo. Du är självgående och kan sätta din egen planering, samtidigt som du snabbt kan ställa om och hitta nya lösningar om situationen kräver det.

Rollen ställer höga krav på din sociala förmåga och du kan därför enkelt anpassa dig till olika situationer och personligheter. Att alltid leverera bra service är en självklarhet för dig. Då du kommer ta del av konfidentiell information är det viktigt att du har hög integritet och visar på stor professionalism i allt du tar dig för.

Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och behärskar svenska och engelska obehindrat.

Om JM

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Vår verksamhet är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2500 medarbetare.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag



The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024