OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Laholm förenas livskvalitet och tillväxt för en hållbar utveckling. Här finns milslånga sandstränder, alpina skidanläggningar, golfbanor, ett inland med skogar, sjöar och åar samt ett av Sveriges bästa laxfiske och en charmig stadskärna.
Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning.
ASSISTENT TILL KANSLIENHETEN
Den 1 januari 2015 bildades planeringskontoret som har ansvar för genomförandet av de delar av kommunstyrelsens ansvarsområden som syftar till fysiska förändringar och utveckling av kommunen, på strategisk, taktisk och operativ nivå. Inom planeringskontoret finns tre enheter - kansli, strategi och drift - och vi söker nu en ny medarbetare till kanslienheten. Enheten är sekretariat för kommunfullmäktige och kommunstyrelsen samt ansvarar för kommunens diarium och arkiv. Inom enheten finns också kundtjänst och debitering för kommunens renhållningsverksamhet samt utförs utredningar m.m.
De kommande åren kommer det att hända mycket inom renhållningsverksamheten och det planeras för införande av hushållsnära insamling av hushållsavfall i flera fraktioner. Det sker också förändringar i samband med införande av ett handläggarstöd där arbetet ska styras från kanslienheten. Med anledning av detta behöver vi förstärka vår administration inom enheten.
Arbetsuppgifter
Som assistent ingår du i enhetens arbete med att ta emot och besvara inkommande frågeställningar från renhållningsabonnenter via främst telefon och e-post. Det handlar bland annat om att hantera beställningar och ändring av abonnemang/tjänster, fakturafrågor och hantera synpunkter och klagomål. Du kommer att informera och ge upplysningar kring avfall till våra abonnenter.
I tjänsten ingår också allmänna administrativa arbetsuppgifter som t.ex. posthantering, registrering och uppdatering i abonnent- och ärendehanteringssystem. Du kommer också att ha hand om enklare handläggning av inkomna ärenden.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha lägst utbildning på gymnasienivå samt ha vidareutbildat dig inom kundtjänst eller administration eller har flerårig erfarenhet av liknande arbete. Du arbetar obehindrat i Officepaketets vanligaste program. Har du erfarenhet av arbete med abonnent- och ärendehanteringssystem som WebDeb och Diabas är det meriterande. Goda språkkunskaper i svenska är ett krav. Språkkunskaper i engelska och tyska är meriterande. Har du tidigare erfarenhet från avfallsbranschen eller erfarenhet av att tillämpa taxor och bestämmelser inom avfall är även det meriterande.
Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att din kommunikation är tydlig. Det förekommer periodvis mycket telefonsamtal tex i samband med fakturautskick. Du känner dig säker i kontakten med kund och är orädd och nyfiken. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo. En glad och positiv röst kombinerat med gott humör, stort tålamod och öppet sinne krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Du är välkommen att söka jobbet på vår rekryteringswebb som du når via Laholms kommuns hemsida eller jobb.laholm.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Lärarnas Riksförbund Svante Lindell
0430-151 86
Rektor Ingela Månsson
0430-15044
Lärarförbundet Mats Peterson
0430-15963
Lärarförbundet i Laholm
0430-159 63
Rektor Bengt Svensson
070-622 57 79
Rektor Elisabeth Collin
070-2583824
LR Svante Lindell
0430-15186
Rektor Eva Karlberg
0430- 155 01
0703-29 45 76
Enhetschef Viveca Baltzarsson
0430-156 87
Vårdförbundet Halland
020-35 35 00