OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som bedriver vård, utredning och behandling av ungdomar med allvarliga sociala problem samt vuxna med missbruk. Vården bedrivs vid särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet.
Huvudkontoret ligger på Lindhagensgatan, Hornsberg i Stockholm.
Kommunikationsavdelningen på huvudkontoret ansvarar för intern och extern kommunikation om SiS verksamhet. Avdelningen arbetar även med mediaarbete, omvärldsbevakning och klarspråk samt rådgivning och stöd till alla delar av myndigheten inom dessa områden.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som assistent på kommunikationsavdelningen innebär att bistå och avlasta kommunikatörerna och kommunikationsdirektören med i huvudsak praktiskt arbete, exempelvis i samband med deltagande i olika mässor. Även annat traditionellt arbete på en kommunikationsavdelning kommer till viss del att ingå i ditt arbete. Du kommer dagligen ha kontakter med andra människor och du får möjlighet att utveckla din kommunikativa förmåga.
KVALIFIKATIONER
Utbildning på gymnasienivå är ett krav.
Du ska god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Erfarenhet från serviceyrke och/eller kommunikationsavdelning är meriterande.
För att passa in i rollen behöver du vara en utåtriktad person som tycker om att bygga och upprätthålla goda relationer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.