OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandviks juridiska avdelning i Sverige består av nio jurister och en assistent.Avdelningen levererar juridiska tjänster till hela koncernen.Vi behöver nu utöka avdelningen med ytterligare en assistent och erbjuder därför varierande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö till en ansvarsfull och serviceinriktad person.Arbetsuppgifter I rollen som assistent kommer du att arbeta med en stor bredd av administrativa arbetsuppgifter.Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - registreringar hos Bolagsverket.- hantering av fakturor.- resebeställningar.- förberedande arbete inför Sandviks bolagsstämmor. Din profil Vi söker dig med erfarenhet från serviceyrken och serviceinriktat arbete.Erfarenhet från liknande arbete är meriterande.Arbetets internationella miljö och karaktär medför att vi ställer höga krav på god kommunikation i tal och skrift, både på svenska och engelska.Som person är du engagerad och ansvarsfull med en god samarbetsförmåga.Du har en känsla för ordning och struktur samtidigt som du är flexibel i ditt arbete. Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem.Koncernen hade 2009 cirka 44 000 anställda, representation i 130 länder och en omsättning på nära 72 000 MSEK.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747