OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM OSS PÅ LD HJÄLPMEDEL: LD Hjälpmedels uppdrag är att genom tolktjänst, habiliterings- och rehabiliteringsstöd samt hjälpmedel bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionshinder.Vi samverkar med när- och länssjukvården samt Dalarnas 15 kommuner.I uppdraget ingår även att informera befolkningen i Dalarna om hjälpmedel. Vi är 150 medarbetare inom LD Hjälpmedel, varav 7 på Kundservice.Kundservice fungerar som ett nav med ansvar för den första kontakten när kunder ringer eller besöker Hjälpmedelscentralen.Vi ansvarar även för visst administrativt stöd till övriga enheter inom LD Hjälpmedel. Vidare ingår arbete med visning, försäljning och enklare inställning av hjälpmedel. Som del av Kundservice är du viktig för att kunderna ska känna att de får god service när de ringer eller besöker Hjälpmedelscentralen.Vi har både externa och interna kunder, där du fungerar som "spindeln i nätet" med t ex sekreteraruppdrag, konferenssamordning och kontorsvaktmästeri.Du har i ditt arbete med andra ord mycket kontakt med människor. Vi tycker det är viktigt att utveckla våra rutiner och vill att du medverkar i detta förbättringsarbete. Vi samordnar arbetsuppgifterna inom enheten med olika ansvarsområden. KVALIFIKATIONER: Du måste ha erfarenhet av service- och kundinriktad verksamhet.Du måste även ha goda kunskaper i Office-paketet.Vi ser positivt på att du har erfarenhet av personer med funktionshinder.Det är en fördel om du har någon form av teknisk utbildning eller erfarenhet.Det är en fördel om du tidigare har arbetat med orderhantering eller i lönesystem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, såsom god samarbetsförmåga och engagemang i arbetet.Du tycker att det är roligt att arbeta med människor och att ge service.Du kan ta egna initiativ och löser situationer på ett för kunden bra sätt.Du har förmåga att få saker gjorda på ett snabbt och effektivt sätt.Tyngdpunkten i ditt arbete ligger i den dagliga driften, men vi tycker också det är viktigt att du är positivt inställd till utveckling. Det är en fördel om du även kan prata och skriva engelska. ÖVRIGT: Läs gärna mer om LD Hjälpmedel på vår hemsida: www.ltdalarna.se/ldh
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr avdelningschef Annelie Haglind
0234-49 78 82
FSA Helene Almqvist
0243-49 76 48
LSR Maria Öman
0243-49 76 47
Avdelningschef Therese Göras
023-492915
Arbetsterapeut Kristina Holmberg
023-492732
Arbetsterapeut Ulla Storerkers
023-492732
FSA Gunilla Nilsson
0225-494424
FSA Helene Almqvist
023-492732
Avdelningschef Therese Göras
023-492732, 492915
Optiker Cecilia Österlind
023-492810