Assistent till kundservice på Fastighetsenheten

Assistent till kundservice på Fastighetsenheten

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en serviceinriktad roll där du får vara ansiktet utåt för våra kunder? Välkommen till vårt glada och hjälpsamma gäng på Fastighetsenheten!

På Fastighetsenheten finns specialister inom förvaltning, projektledning, teknik, brand och säkerhet för att nämna några. Vi är cirka 85 medarbetare som tillsammans ansvarar för förvaltning av stadens fastigheter samt har hand om hyreskontrakt, underhållsplaner och översyn av serviceavtal för drygt 900 000 kvadratmeter. Du kommer att ha din arbetsplats i stadshuset där du sitter tillsammans med dina kollegor och chef i ljusa och välkomnande lokaler. Hos oss får du varierande arbetsdagar i en förvaltning som planerar och bygger för Västerås framtid.

Fastighetsenheten ingår i teknik- och fastighetsförvaltningen. Läs gärna mer på www.vasteras.se/teknikochfastighetsforvaltningen


ARBETSUPPGIFTER
Som assistent hos oss har du ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik, allt beror på vad våra verksamheter och entreprenörer behöver hjälp med. Tillsammans med dina kollegor tar du emot felanmälningar från våra kunder gällande stadens fastigheter. Du är en viktig kugge i vår verksamhet och samverkar dagligen med kollegor, fastighetsförvaltare och driftentreprenörer, men jobbar ibland också helt självständigt. I tjänsten ingår också att hjälpa anställda inom staden med bland annat nycklar och tags.

Du sköter en stor del av jobbet genom telefon och mejl. All vår dokumentation sker digitalt, och för dig som är intresserad av området finns möjlighet att vara med och arbeta med vår digitala utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet inom fastighetsservice eller kundtjänstarbete. Det är toppen om du har arbetat i fastighetssystem som till exempel Faciliate. Du behöver ha arbetat i en serviceinriktad roll, och gärna med liknande arbetsuppgifter. Eftersom en stor del av tjänsten innebär att samordna och kommunicera med andra är det viktigt att du kan formulera dig väl på både svenska och engelska. För att trivas i rollen behöver du känna dig trygg med att använda dator och telefon som dina främsta arbetsverktyg.

Du som är rätt för rollen är en serviceinriktad person som har lätt för att möta olika människor. Du är duktig på att strukturera upp ditt arbete men kan också prioritera om när det behövs.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla tillsvidareanställda i Västerås stad har en krigsplacering. Det innebär att du som person kan behöva tjänstgöra när det är höjd beredskap.
Skyldigheten att tjänstgöra inträder när regeringen beslutar om höjd beredskap och allmän tjänsteplikt.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teamledare Morgan Eriksson
021-39 28 52
HR-konsult Helena Wallström
021-39 17 59
Verksamhetschef Kent Pergéus
021-39 22 02
Personalchef Eva-Lena Grääs
021-39 26 75
HR-konsult Alexander Brock
021-39 14 06

Sammanfattning

Besöksadress

72187
None

Postadress

Västerås
VÄSTERÅS, 72187

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024