OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 400 personer arbetar på Servicekontoret. På Borås Stads hemsida kan du läsa mer om vår förvaltning.
På avdelningen Entreprenad arbetar cirka 200 medarbetare. Verksamheten är indelad i områdena Fastighetsservice, Byggservice, Idrottsanläggningar, Åkeri och markrenhållning, VA, Gata samt Park- och grönytor.
Enheten Fastighetsservice består av ca 34 personer och innefattar bland annat arbetsledare, tekniker och fastighetsskötare. Vi arbetar mot Borås Stads Lokalförsörjningsförvaltning samt Industribyggnader i Borås AB (IBAB) och sköter hela deras fastighetsbestånd. Till en funktion med kundtjänst för felanmälan av fastighet söker vi nu en assistent.
Som assistent kommer du att arbeta med att besvara, hantera och prioritera inkomna ärenden till vår kundtjänst för felanmälan av fastighet, via mail, telefon och kundportalen. Du administrerar ärendena från start till avslut med hjälp av IT-system. Du har daglig kontakt med förvaltare, beställare, verksamheterna och arbetsledningen.
Du kommer även att arbeta med att ta fram rapporter för analys och systematisering av enhetens arbetsupplägg. Det är för att följa upp och effektivisera ärendeutvecklingen och ta fram underlag till vår beställare och till arbetsledning på fastighet.
Vi söker dig med adekvat gymnasieutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Din utbildning behöver ha inriktning mot administration där exempelvis företagsekonomi och IT-kunskap är ämnen som ingår. Har du någon typ av påbyggnadsutbildning inom administration är det meriterande. Vi söker dig som under de senaste fem åren har dokumenterad yrkeserfarenhet av att arbeta administrativt och att du har en god administrativ förmåga. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med fastighetsadministration och likaså ser vi gärna att du har arbetat med fakturahantering.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska språket. Du kommer arbeta i flera olika IT-system och därför behöver du ha en god IT-vana. Du är en van användare av Office-paketet och har goda kunskaper i Excel.
Du är social, flexibel och har lätt för att samarbeta med kollegor. Du har en god förmåga att planera och göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete. För oss är det en självklarhet att du arbetar självständigt och är serviceminded.
B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.