OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en vikarierande Assistent till Kvalitetsavdelningen med riktat ansvar mot konverteringen
Swedish Tissue AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Exporten motsvarar ca 90% av omsättningen. Swedish Tissue AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Swedish Tissue AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 5200 anställda och en omsättning på drygt 1,7 miljarder euro.
Arbetsuppgifter:
I rollen som assistent på kvalitetsavdelningen jobbar du dagligen med enklare provtagning av såväl inkommande råvaror som färdiga produkter. Du ansvarar även för att godkänna/frisläppa eller spärra våra färdiga konsumentprodukter i affärssystemet SAP.
Vidare arbetar du med att stödja kvalitetschefen med till exempel verksamhetsledningssystemet Barium genom att kontrollera och uppdatera dokument, genomföra interna revisioner och ta fram material för uppföljningar. Du måste även kunna arbeta efter och skriva instruktioner på svenska och engelska.
Du jobbar nära och mot produktionen i konvertering med att bland annat utbilda inom kvalitetsfrågor både vid linjen men även enskilda medarbetare. I övrigt är det din uppgift att samordna och ge service till alla avdelningar på bruket gällande kvalitetsfrågor.
Under vintern 2016 kommer det nuvarande verksamhetsledningssystemet på webplattformen Barium att flyttas till SharePoint. Du kommer då att arbeta med att föra över befintligt innehåll samt upprätta nya rutiner och processer.
Du kommer även ersätta/stötta medarbetare på kvalitetsavdelningen på pappersbruket vid behov.
Kvalifikationer:
*Gymnasiekompetens
*Goda kunskaper i svenska och engelska
För dig som söker är det meriterande om du har:
* Har intresse för verksamhetsledningssystem och revisionsarbete.
* Goda kunskaper inom IT, gärna erfarenhet av SAP och Sharepoint
* Erfarenhet av migrering till SharePoint
* Internrevisionsutbildning
* Erfarenhet av att administrera och upprätta nya rutiner
Personliga egenskaper:
Vi söker en strukturerad och noggrann person som tar ansvar och egna initiativ. Att du har en god samarbetsförmåga och en känsla för service är viktigt samt att du kan arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har lätt för att lära dig nya system.
Anställningsvillkor
Kollektiv tjänst, Dagtid, 100%
Ordinarie arbetstid: Måndag - Fredag 07.00-16.00
Flextid: 30 min morgon/kväll
Tillträde: September 2016
Varaktighet: Under ordinarie medarbetares föräldraledighet men som längst till Januari 2018.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 19 Juni.
Ansökan skickas till ansokan@swedishtissue.se
För eventuella frågor: info@swedishtissue.se