Assistent till Marketing and Business

Arbetsbeskrivning

Marketing & Business (CB) ansvarar för framtagandet av Affärs- och Marknadsplaner och att dessa kommuniceras ut till ansvariga på säljbolagen världen över.I funktionen ingår Marknadskommunikation, Affärsutveckling, Sales support samt Produkt- och Applikationsstyrning.Då vår nuvarande assistent kommer att gå i pension inom kort söker vi nu dennes efterträdare.Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig en tjänst i en spännande internationell miljö där du utgör en viktig roll för att tillgodose vårt vardagliga administrativa stöd.Rollen innebär att du blir assistent till vår marknadschef.Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande men kommer till stor del att bestå av att: - Assistera marknadschefen, och självständigt lösa arbetsuppgifter och svara på viss korrespondens.- Dagligen sköta telefon- och postbevakning - Administrera kalender.Vilket innebär att samordna och arrangera såväl interna som externa möten och svara för lokalbokning, samt hålla den elektroniska kalendern uppdaterad.All denna hantering sker i Lotus Notes.- Ansvara för reseplaneringen vid avdelningens utlandsresor.(Så som att ta fram restider, bokning av hotellrum, beställa valuta, ordna visum etc.) - Administrera seminarier, kurser och kundbesök.- Delta som besöksvärd vid utländska kundbesök (1-2 ggr år) - Arkivering och bevakning av dokument i databas. Din Profil Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter helst på ledningsnivå och med en utbildningsbakgrund på lägst gymnasienivå.Arbetet kräver att du är stresstålig, strukturerad och har ett mycket gott ordningssinne.Vi värdesätter även en väl utvecklad servicekänsla och att du har god förmåga att på ett problemlösande arbetssätt lösa dina arbetsuppgifter självständigt.I befattningen ingår externa och interna kontakter, det är därför viktigt att du har en god social och kommunikativ förmåga.I och med att vi är ett internationellt företag krävs förutom svenska, goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.Arbetet kräver goda datakunskaper i Office -paketet och vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i Lotus Notes. Tidplan för denna rekrytering v.31 Sista ansökningsdag 5/8 v.32-33 Sökande kallas på intervju. Du är välkommen in med din ansökan senast 2007-08-05 genom att söka på www.sandvik.com/career Sandvik Coromant är det internationellt ledande namnet när det gäller verktyg av hårdmetall för svarvning, fräsning och borrning samt modulära verktygssystem för svarvar och fleroperationsmaskiner.Sandvik Coromant finns representerat med egen försäljningspersonal och tekniska specialister i 60 länder, därutöver finns ett välutvecklat återförsäljarnät.I 20 välutrustade Productivity Centers runt om i världen utbildas kunder och egen personal i verktygslösningar för ökad produktivitet.Sandvik Coromant ingår i Sandvik-koncernens affärsområde Tooling och har verksamhet på fyra orter i Sverige - huvudkontor i Sandviken, tillverkning i Gimo, Norduppland, forskning och utveckling i Västbi Västberga, Stockholm och försäljning för den svenska marknaden i Kista.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Sandvik Coromant
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 16 juli 2007
  • Ansök senast: 5 augusti 2007

Besöksadress

Mossvägen 10
SANDVIKEN

Postadress

C/O SANDVIK AB
SANDVIKEN, xxxxx

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010