Assistent till Mathildenborgs korttidsboende!

Assistent till Mathildenborgs korttidsboende!

Arbetsbeskrivning

Ref: 20221501

Välkommen till Mathildenborgs korttidsboende! Vi är ett korttidsboende som är en form av särskilt boende/vård- och omsorgsboende där man vistas en begränsad tid. Vi har 57 vårdplatser och personal dygnet runt och för att få en korttidsplats krävs biståndsbeslut. Oss hittar ni i Limhamn med goda bussförbindelser. Vårt boende har närhet till matbutik, restauranger och fik. På Mathildenborg arbetar vi enligt både socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen. Huvuduppdraget riktar sig mot SoL-chefernas sektioner. 

Nu söker vi en assistent som vill vara med och stötta verksamheten med administrativa uppgifter. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som assistent på Mathildenborgs korttidsboende är mycket varierande. Du är ett stöd till verksamhetens personal och chefer med verksamhetsspecifika administrativa arbetsuppgifter.

I arbetet hanterar du debiteringsunderlag för brukare och registrering i personal-, ekonomi och verksamhetssystem. Du arbetar i Malmö stads HR-system, Personec P, där alla anställningar, närvaro och frånvaro läggs in och som ligger till grund för utbetalning av lön till enhetens medarbetare. Du hanterar också fakturor och utdata i ekonomisystemet Ekot samt brukarnas beställningar/uppdrag i Lifecare. Om medarbetare är frånvarande är du behjälplig med att ringa in och boka vikarier till verksamheten. I rollen ingår även att föra minnesanteckningar vid diverese möten. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med:


• Gymnasieexamen med inriktning som bedöms lämplig för uppdraget.
• Minst två års erfarenhet från administration är ett krav.
• Meriterande att arbetat i verksamhetssystemen Lifecare, Ekot och Personec P.

Som person är du lyhörd, flexibel och lösningsorienterad samtidigt som du är öppen för nya utmaningar. Tjänsten kräver att du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och du ser dig själv som en självklar del av teamet, samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Det är viktigt för oss att du har ett gott bemötande, även i stressade situationer och du utför de dagliga insatserna med god kvalité och hög service. I och med att tjänsten innebär mycket kommunikation, både i tal och skrift, krävs det goda kunskaper i svenska språket.

Tjänsten kräver att du har god digital kompetens vilket innebär att det är naturligt för dig att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel. Du har erfarenhet av att arbeta med administrativa system, dessutom har du en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och system.

Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse 

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och håller intervjuer efter sista ansökningsdag. 

Om arbetsplatsen

Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/ 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024